Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Storytelling i undervisningen
Udefineret
VÆRKTØJER TIL KLASSELEDELSE
Storytelling i undervisningen
0.-10. klasse

Af Nanna Paarup

Forlaget skriver: 'Historiefortælling som virkemiddel' giver grundlag for at anvende historier, fortællinger, metaforer og anekdoter i undervisningen. Historien er et kommunikativt virkemiddel, der kan skabe forbindelse mellem det faglige indhold og elevens referenceramme, bidrage til udvikling af elevernes sociale kompetencer samt stimulere til refleksion, diskussion og udvikling af tænkefærdigheder.
Bogen giver dig
• større viden om historiens betydning for at skabe relevans, engagement og motivation i forhold til det faglige indhold
• konkrete værktøjer til at fortælle og arbejde med historier, der understøtter elevernes kompetenceudvikling og læringsproces
• metoder til at udvikle en involverende praksis i opstarten af din undervisning
• afsæt for at arbejde med positiv psykologi gennem en styrkebaseret tilgang
• et bredt udvalg af historier til brug i undervisningen
• inspiration til at udvikle og fortælle dine egne historier.
'Historiefortælling som virkemiddel' indeholder 42 historier samt et teoretisk afsæt og praktiske værktøjer til at arbejde med fortælling i undervisning. Historierne er sprogligt tilpasset udskoling og ungdomsuddannelser, men kan justeres til indskoling, mellemtrin og voksenundervisning.
Bogen indgår i serien VÆRKTØJER TIL KLASSELEDELSE, som tilbyder værktøjer, der umiddelbart kan implementeres i den daglige undervisning for at styrke den professionelle praksis på skoler og uddannelsesinstitutioner.


"Storytelling i undervisningen" er en del af

Serie
VÆRKTØJER TIL KLASSELEDELSE

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Forfatter
Nanna Paarup
Søs Rask Andersen
Udgiver
DANSK PSYKOLOGISK FORLAG A/S
Udgivelsesår
2014
Faustnummer
CFUMAT1091858
ISBN-nummer
978-87-7706-977-2,
Materialetype
Bog