BackButton
Klog på dansk
Iscenesættelse
Af Dorte Østergren-Olsen
Forlaget skriver: Serien Klog på dansk fører eleverne ind i vedkommende litterære og multimodale tekster. Eleverne udfordres til at gå i dialog, analysere og reflektere over teksterne for at opnå nye erkendelser - danskfaglige såvel som personlige.
Fængende temaer
Klog på dansk tager afsæt i nogle af tidens mest centrale temaer - familiemønstre og sociale medier.
Iscenesættelse udfordrer elevernes evne til at forholde sig kritisk og analytisk til brugen af sociale medier: Hvilket billede giver jeg af mig selv, når jeg poster på Facebook, Instagram eller YouTube? Hvad er forskellen på at være kendt og anerkendt?
Genvej til målstyret undervisning
Klog på dansk indeholder tydelige læringsmål for både bogen og delforløbene. I lærerdelen er der forslag til, hvordan læringsmålene konkretiseres og efterfølgende evalueres med forslag til tegn på læring.
Ny tilgang til arbejdet med tekster
Engagement og refleksion er i højsædet. Med tekståbnende tilgange lægges der op til høj elevdeltagelse, hvor eleven bruger sine sansninger, fornemmelser og erfaringer i tekstarbejdet.
Iscenesættelse
7.-9. klasse
Af Dorte Østergren-Olsen
Forlaget skriver: Serien Klog på dansk fører eleverne ind i vedkommende litterære og multimodale tekster. Eleverne udfordres til at gå i dialog, analysere og reflektere over teksterne for at opnå nye erkendelser - danskfaglige såvel som personlige.
Fængende temaer
Klog på dansk tager afsæt i nogle af tidens mest centrale temaer - familiemønstre og sociale medier.
Iscenesættelse udfordrer elevernes evne til at forholde sig kritisk og analytisk til brugen af sociale medier: Hvilket billede giver jeg af mig selv, når jeg poster på Facebook, Instagram eller YouTube? Hvad er forskellen på at være kendt og anerkendt?
Genvej til målstyret undervisning
Klog på dansk indeholder tydelige læringsmål for både bogen og delforløbene. I lærerdelen er der forslag til, hvordan læringsmålene konkretiseres og efterfølgende evalueres med forslag til tegn på læring.
Ny tilgang til arbejdet med tekster
Engagement og refleksion er i højsædet. Med tekståbnende tilgange lægges der op til høj elevdeltagelse, hvor eleven bruger sine sansninger, fornemmelser og erfaringer i tekstarbejdet.
NotLoggedIndHeadline
NotLoggedIndDescriptionForfatter
Dorte Østergren-Olsen
Lone Nielsen
Lone Nielsen
Udgiver
GYLDENDAL A/S
Udgivelsesår
2015
Faustnummer
CFUMAT1093297
ISBN-nummer
9788702159394
Materialetype
Bog