BackButton
Klog på dansk
Familien i opbrud
Af Lone Nielsen
Forlaget skriver: Serien Klog på dansk fører eleverne ind i vedkommende litterære og multimodale tekster. Eleverne udfordres til at gå i dialog, analysere og reflektere over teksterne for at opnå nye erkendelser - danskfaglige såvel som personlige.
Fængende temaer
Klog på dansk tager afsæt i nogle af tidens mest centrale temaer - familiemønstre og sociale medier.
Familien i opbrud udfordrer elevernes fortolkningskompetence i arbejdet med nye ungdomsfortællinger og vores forestillinger om at være i familie: Kan man selv bestemme, hvem der er ens søskende? Er blod tykkere end vand?
Genvej til målstyret undervisning
Klog på dansk indeholder tydelige læringsmål for både bogen og delforløbene. I lærerdelen er der forslag til, hvordan læringsmålene konkretiseres og efterfølgende evalueres med forslag til tegn på læring.
Ny tilgang til arbejdet med tekster
Engagement og refleksion er i højsædet. Med tekståbnende tilgange lægges der op til høj elevdeltagelse, hvor eleven bruger sine sansninger, fornemmelser og erfaringer i tekstarbejdet.
Familien i opbrud
7.-9. klasse
Af Lone Nielsen
Forlaget skriver: Serien Klog på dansk fører eleverne ind i vedkommende litterære og multimodale tekster. Eleverne udfordres til at gå i dialog, analysere og reflektere over teksterne for at opnå nye erkendelser - danskfaglige såvel som personlige.
Fængende temaer
Klog på dansk tager afsæt i nogle af tidens mest centrale temaer - familiemønstre og sociale medier.
Familien i opbrud udfordrer elevernes fortolkningskompetence i arbejdet med nye ungdomsfortællinger og vores forestillinger om at være i familie: Kan man selv bestemme, hvem der er ens søskende? Er blod tykkere end vand?
Genvej til målstyret undervisning
Klog på dansk indeholder tydelige læringsmål for både bogen og delforløbene. I lærerdelen er der forslag til, hvordan læringsmålene konkretiseres og efterfølgende evalueres med forslag til tegn på læring.
Ny tilgang til arbejdet med tekster
Engagement og refleksion er i højsædet. Med tekståbnende tilgange lægges der op til høj elevdeltagelse, hvor eleven bruger sine sansninger, fornemmelser og erfaringer i tekstarbejdet.
NotLoggedIndHeadline
NotLoggedIndDescriptionForfatter
Dorte Østergren-Olsen
Lone Nielsen
Lone Nielsen
Udgiver
GYLDENDAL A/S
Udgivelsesår
2015
Faustnummer
CFUMAT1093298
ISBN-nummer
9788702159387
Materialetype
Bog