Tilbage
Undervisningsforløb
Vilde vikinger eller bløde bønder?
Forlaget skriver: Undervisningsforløb til 7.-9. klassetrin omhandlende vikingerne. Der lægges op til, at eleven skal tænke kritisk om sin (danske) nationalitet og historiebevidsthed. Igennem forskellige aktiviteter skal eleverne arbejde med argumenterende opgaver, hvor de skal stille kritiske spørgsmål til de forskellige fremstillinger af vikingerne som enten "vilde vikinger" eller "bløde bønder," og skal komme med bud på, hvorfor de er blevet fremstillet på så forskellige måder.. Det er et færdigt forløb til brug i historieundervisningen i grundskolen. Forløbet indeholder lektionsplan, hvor de forenklede fælles mål er omsat til læringsmål og undervisningsaktiviteter. Forløbet kan downloades i Word-format og der er mulighed for, at du selv kan tilpasse indholdet efter dine egne behov.
Vilde vikinger eller bløde bønder?
7.-9. klasse
Forlaget skriver: Undervisningsforløb til 7.-9. klassetrin omhandlende vikingerne. Der lægges op til, at eleven skal tænke kritisk om sin (danske) nationalitet og historiebevidsthed. Igennem forskellige aktiviteter skal eleverne arbejde med argumenterende opgaver, hvor de skal stille kritiske spørgsmål til de forskellige fremstillinger af vikingerne som enten "vilde vikinger" eller "bløde bønder," og skal komme med bud på, hvorfor de er blevet fremstillet på så forskellige måder.. Det er et færdigt forløb til brug i historieundervisningen i grundskolen. Forløbet indeholder lektionsplan, hvor de forenklede fælles mål er omsat til læringsmål og undervisningsaktiviteter. Forløbet kan downloades i Word-format og der er mulighed for, at du selv kan tilpasse indholdet efter dine egne behov.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetUdgiver
UCL Erhvervsakademi & Professionshøjskole S/I
Udgivelsesår
2016
Faustnummer
CFUMAT1095782
Materialetype
Bog