Tilbage
Matematik før skolen
Tal og fingre
Af Pernille Pind
Forlaget skriver: "Tal og fingre" er en fingerkriblende samtalebog om de tal, vi kan vise med vores ti fingre.
Drengen bor i nummer 10, det er alle ti fingre. Han går forbi gadens andre huse, hvor børnene viser, hvilket nummer deres hus har. Til sidst finder han hjem.
Formålet med bogen er at introducere addition af de tal, der naturligt kan vises med fingrene.
Fokus er på:
- Talsymbolerne for tallene 1-10. Her er to børn, der bor i hus nr. 5.
- Visning af tal med fingrene. 3 kan vises med tommel-, pege- og langfinger.
- Tilsammen. Pigen viser 3 fingre på den ene hånd og 2 på den anden, det giver 5 tilsammen.
En bog i serien "Matematik før skolen", der er tre små billedbøger til de 2-5 årige og deres voksne.
Formålet med bøgerne er at styrke børn evne til spontant at bruge antal når de snakker. Førskolematematik handler ikke om at gå igang med skolen lidt tidligere, men om at blive introduceret til de helt fundamentale forudsætninger for talbehandling: tælleremsen, én mere, opdeling i grupper, hverdagsting, talsymbolerne, tal på fingrene og tal som en egenskab ved ting. Højtlæsning er altid en hyggestund, særligt med bøger som engagerer og begejstrer børnene.
Tal og fingre
Af Pernille Pind
Forlaget skriver: "Tal og fingre" er en fingerkriblende samtalebog om de tal, vi kan vise med vores ti fingre.
Drengen bor i nummer 10, det er alle ti fingre. Han går forbi gadens andre huse, hvor børnene viser, hvilket nummer deres hus har. Til sidst finder han hjem.
Formålet med bogen er at introducere addition af de tal, der naturligt kan vises med fingrene.
Fokus er på:
- Talsymbolerne for tallene 1-10. Her er to børn, der bor i hus nr. 5.
- Visning af tal med fingrene. 3 kan vises med tommel-, pege- og langfinger.
- Tilsammen. Pigen viser 3 fingre på den ene hånd og 2 på den anden, det giver 5 tilsammen.
En bog i serien "Matematik før skolen", der er tre små billedbøger til de 2-5 årige og deres voksne.
Formålet med bøgerne er at styrke børn evne til spontant at bruge antal når de snakker. Førskolematematik handler ikke om at gå igang med skolen lidt tidligere, men om at blive introduceret til de helt fundamentale forudsætninger for talbehandling: tælleremsen, én mere, opdeling i grupper, hverdagsting, talsymbolerne, tal på fingrene og tal som en egenskab ved ting. Højtlæsning er altid en hyggestund, særligt med bøger som engagerer og begejstrer børnene.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetIllustrator
Mie Frey Damgaard
Udgiver
Pind og Bjerre I/S v/Pernille Pind& Erik Bjerre
Udgivelsesår
2016
Faustnummer
CFUMAT1096190
ISBN-nummer
9788792435378
Materialetype
Bog