Tilbage
Sjov med matematik
Sjov med matematik 2b
Af Gert Fuursted
Forlaget skriver: I hæfterne SJOV MED MATEMATIK 2A og 2B vil tallene 0 - 1000 indgå i opgaverne, så værdi og navn indlæres. I opgaverne er der en gradvis øget progression fra simple additions- og subtraktionsopgaver til mere krævende opgaver.
Opgaverne præsenteres på varierede måder - herunder i enkle diagrammer, og opgaver hvor tallene er placeret under hinanden.
Decimaltal præsenteres og trænes i 2B, men uden 10'er-overgang i selve decimalen.
Mange af opgaverne er selvrettende, hvor facit er placeret i tilfældig orden i en boks ved siden af opgaverne.
Hæfterne afsluttes med et selv-evalueringskema der kan bruges som et værktøj til, at eleven reflekterer over sin egen kunnen og give udtryk for dette. Herved har eleven og læreren et fælles udgangspunkt for, at kunne diskutere dette under en elevsamtale og i fællesskab beslutte, hvilke tiltag, der skal iværksættes. Skemaet kan endvidere bruges ved forældresamtaler, som udgangspunkt for elevens status og udvikling.
Evalueringen kan foregå flere gange i løbet af skoleåret og derved vise den progression eleven har opnået.
De gentagne evalueringer tydeliggør den reelle udvikling - også overfor den elev, som har svært ved selv at føle faglig udvikling.
Se bladre-pdf:http:http://www.epaper.dk/vektor/matematik2b/.
Sjov med matematik 2b
Af Gert Fuursted
Forlaget skriver: I hæfterne SJOV MED MATEMATIK 2A og 2B vil tallene 0 - 1000 indgå i opgaverne, så værdi og navn indlæres. I opgaverne er der en gradvis øget progression fra simple additions- og subtraktionsopgaver til mere krævende opgaver.
Opgaverne præsenteres på varierede måder - herunder i enkle diagrammer, og opgaver hvor tallene er placeret under hinanden.
Decimaltal præsenteres og trænes i 2B, men uden 10'er-overgang i selve decimalen.
Mange af opgaverne er selvrettende, hvor facit er placeret i tilfældig orden i en boks ved siden af opgaverne.
Hæfterne afsluttes med et selv-evalueringskema der kan bruges som et værktøj til, at eleven reflekterer over sin egen kunnen og give udtryk for dette. Herved har eleven og læreren et fælles udgangspunkt for, at kunne diskutere dette under en elevsamtale og i fællesskab beslutte, hvilke tiltag, der skal iværksættes. Skemaet kan endvidere bruges ved forældresamtaler, som udgangspunkt for elevens status og udvikling.
Evalueringen kan foregå flere gange i løbet af skoleåret og derved vise den progression eleven har opnået.
De gentagne evalueringer tydeliggør den reelle udvikling - også overfor den elev, som har svært ved selv at føle faglig udvikling.
Se bladre-pdf:http:http://www.epaper.dk/vektor/matematik2b/.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetForfatter
Gert Fuursted
Jette Østergaard
Jette Østergaard
Udgiver
Forlaget Vektor ApS
Udgivelsesår
2016
Faustnummer
CFUMAT1096635
ISBN-nummer
978-87-93552-19-7
Materialetype
Bog