Tilbage
Sjov med matematik
Sjov med matematik 4b
Af Jette Østergaard
Forlaget skriver: "Sjov med matematik" 4A og 4B retter sig imod elever på mellemtrinnet og i specialundervisningen på alle klassetrin
4B indeholder: Forståelse af sammenhæng mellem simple brøker og decimaltal, simpel multiplikation af decimaltal med hele tal og med simple decimaltal samt decimaltal fra hverdagen. Sammensætte og splitte brøker i hele, 10'-dele, 100'-dele og 1.000'-dele og deres sammenhæng med decimaltal. Brug og aflæsning af koordinatsystemer. simple sammenhænge mellem punkter på en ret linje i et koordinatsystem, forståelse af de fire kvadranter i koordinatsystemet. Måling af vinkler i forskellige geometriske figurer, vinkler i dagligdagen, sum-vinkler, komplementær- og nabo-vinkler. Fremstille trekanter ud fra 3 kendte størrelser (vinkler/sidelængder). Brug af simpel statistik på data (gruppering, maksimum og minimum) og præsentation af dette i simple diagrammer og skemaer. De fire regningsarter - hver for sig og i kombination.
Hæfterne afsluttes med et selv-evalueringskema, der kan bruges som et værktøj til, at eleven reflekterer over sin egen kunnen og give udtryk for dette.
Sjov med matematik 4b
4.-5. klasse
Af Jette Østergaard
Forlaget skriver: "Sjov med matematik" 4A og 4B retter sig imod elever på mellemtrinnet og i specialundervisningen på alle klassetrin
4B indeholder: Forståelse af sammenhæng mellem simple brøker og decimaltal, simpel multiplikation af decimaltal med hele tal og med simple decimaltal samt decimaltal fra hverdagen. Sammensætte og splitte brøker i hele, 10'-dele, 100'-dele og 1.000'-dele og deres sammenhæng med decimaltal. Brug og aflæsning af koordinatsystemer. simple sammenhænge mellem punkter på en ret linje i et koordinatsystem, forståelse af de fire kvadranter i koordinatsystemet. Måling af vinkler i forskellige geometriske figurer, vinkler i dagligdagen, sum-vinkler, komplementær- og nabo-vinkler. Fremstille trekanter ud fra 3 kendte størrelser (vinkler/sidelængder). Brug af simpel statistik på data (gruppering, maksimum og minimum) og præsentation af dette i simple diagrammer og skemaer. De fire regningsarter - hver for sig og i kombination.
Hæfterne afsluttes med et selv-evalueringskema, der kan bruges som et værktøj til, at eleven reflekterer over sin egen kunnen og give udtryk for dette.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetForfatter
Fuursted Gert
Jette Østergaard
Jette Østergaard
Udgiver
Forlaget Vektor ApS
Udgivelsesår
2017
Faustnummer
CFUMAT1098550
ISBN-nummer
978-87-93552-54-8
Materialetype
Bog