Tilbage
Sæt spor
Sæt spor i tiende. Lærerguide
Af Birthe Christensen
Forlaget skriver: Sæt spor i tiende er målrettet danskundervisningen i 10. klasse. Materialet består af en grundbog til eleverne og en lærerguide til læreren. Elevbogen består af otte faglige forløb og en opslagsdel. De otte forløb er struktureret efter en tredeling: Indgang, tilgang og overgang. Eleverne guides ind i mål for de enkelte forløb, temaer, genrer og faglige områder. Dernæst præsenteres de for tilgange, faglige begreber, tekster og andet stof og udfordres i eget arbejde med at undersøge, fortolke, vurdere, søge mere viden, præsentere og diskutere. Afslutningsvist møder de skriftlige og mundtlige opgaver, der mimer de formuleringer og udfordringer, som eleverne møder ved prøverne. Efter hvert forløb skal eleverne arbejde med et overbliksskema, hvor de udfylder og reflekterer over mål, temaer, perspektiveringsmuligheder og andre iagttagelser, der er relevante at gemme.
Den tilhørende lærerguide består af to dele. Dels en generel introduktion til danskarbejdet i 10. klasse og de muligheder, som arbejdet med elevbogen tilbyder, og dels en mere detaljeret omtale af de enkelte kapitlers fokus, stof og opgaver samt suppleringsmuligheder.
Sæt spor i tiende. Lærerguide
10. klasse
Af Birthe Christensen
Forlaget skriver: Sæt spor i tiende er målrettet danskundervisningen i 10. klasse. Materialet består af en grundbog til eleverne og en lærerguide til læreren. Elevbogen består af otte faglige forløb og en opslagsdel. De otte forløb er struktureret efter en tredeling: Indgang, tilgang og overgang. Eleverne guides ind i mål for de enkelte forløb, temaer, genrer og faglige områder. Dernæst præsenteres de for tilgange, faglige begreber, tekster og andet stof og udfordres i eget arbejde med at undersøge, fortolke, vurdere, søge mere viden, præsentere og diskutere. Afslutningsvist møder de skriftlige og mundtlige opgaver, der mimer de formuleringer og udfordringer, som eleverne møder ved prøverne. Efter hvert forløb skal eleverne arbejde med et overbliksskema, hvor de udfylder og reflekterer over mål, temaer, perspektiveringsmuligheder og andre iagttagelser, der er relevante at gemme.
Den tilhørende lærerguide består af to dele. Dels en generel introduktion til danskarbejdet i 10. klasse og de muligheder, som arbejdet med elevbogen tilbyder, og dels en mere detaljeret omtale af de enkelte kapitlers fokus, stof og opgaver samt suppleringsmuligheder.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetForfatter
Birgitte Therkildsen
Birthe Christensen
Lise Stadelund
Birthe Christensen
Lise Stadelund
Redaktør
Lisa Marie Henderson
Udgiver
DANSKLÆRERFORENINGENS HUS A/S
Udgivelsesår
2017
Faustnummer
CFUMAT1098785
ISBN-nummer
9788779968882
Materialetype
Bog