Tilbage
ABACUS i Matematikkens Univers - Digitalt og analogt
MUM - 14 - Storcenter
Af Mads Åkjær
Forlaget skriver: ABACUS fornyr undervisningen i matematik på mellemtrinnet med et online univers, der i forbindelse med et antal online temaer tilsammen giver mulighed for i højere grad at motivere eleverne og give dem mulighed for at opnå basale kompetencer i overensstemmelse med nye Fælles Mål.
Eleverne bevæger sig i et online-univers mellem Universets temaer og fortællinger og online læringsobjekter. Samtidig med dette kræves der, at eleverne udfører aktiviteter uden computer i form af praktisk arbejde eller iagttagelser i og uden for klassen. Det bliver muligt for lærer og elever at anvende og styrke den proces- orienterede matematikundervisning.
Eleverne får mulighed for løbende at reflektere over egne ideer og få vurderet disse inden den endelige opgaveløsning.
Procesforløbet og det praktiske arbejde giver mulighed for, at læreren kan følge elevernes tanker i lærings- og løsningsfasen.
Eleven kan i samspil med andre elever reflektere over, hvorfor en given teori ikke skal/kan anvendes.
At arbejde procesorienteret gør, at der ikke kun fokuseres på slutproduktet, men i lige så høj grad på processen. Materialet er udformet, så læreren nemt kan tilpasse læringen og opgaverne til den enkelte elev.
MUM - 14 - Storcenter
4.-6. klasse
Af Mads Åkjær
Forlaget skriver: ABACUS fornyr undervisningen i matematik på mellemtrinnet med et online univers, der i forbindelse med et antal online temaer tilsammen giver mulighed for i højere grad at motivere eleverne og give dem mulighed for at opnå basale kompetencer i overensstemmelse med nye Fælles Mål.
Eleverne bevæger sig i et online-univers mellem Universets temaer og fortællinger og online læringsobjekter. Samtidig med dette kræves der, at eleverne udfører aktiviteter uden computer i form af praktisk arbejde eller iagttagelser i og uden for klassen. Det bliver muligt for lærer og elever at anvende og styrke den proces- orienterede matematikundervisning.
Eleverne får mulighed for løbende at reflektere over egne ideer og få vurderet disse inden den endelige opgaveløsning.
Procesforløbet og det praktiske arbejde giver mulighed for, at læreren kan følge elevernes tanker i lærings- og løsningsfasen.
Eleven kan i samspil med andre elever reflektere over, hvorfor en given teori ikke skal/kan anvendes.
At arbejde procesorienteret gør, at der ikke kun fokuseres på slutproduktet, men i lige så høj grad på processen. Materialet er udformet, så læreren nemt kan tilpasse læringen og opgaverne til den enkelte elev.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet-
Matematik
-
Matematiske kompetencer
-
Forfatter
Anne-Christine Weber
Forlaget Matematik
Mads Åkjær
Forlaget Matematik
Mads Åkjær
Redaktør
Hanne Sørensen
Jannie Djurup
Susanne Dahl
Jannie Djurup
Susanne Dahl
Udgiver
FORLAGET MATEMATIK ApS
Udgivelsesår
2018
Faustnummer
CFUMAT1099291
ISBN-nummer
978-87-93526-18-1
Materialetype
Bog