Tilbage
Læsefidusen
Læsefidusen MIN LÆSEBOG 2
Af Bente Østergaard Pedersen
Forlaget skriver: Læsefidusen er bygget op omkring danskfagets kompetenceområder: læsning, fremstilling, fortolkning og kommunikation. Eleverne skal lytte, tale, læse, skrive, opbygge viden om og erfaringer med det danske sprog i både fiktions- og faktatekster.
I Læsefidusen præsenteres eleverne for lydlette afkodningstekster med indbygget progression. Teksterne bliver udfoldet i et hyggeligt univers, hvor man følger Lilli og deres gode venner i Broby.
Systemet understøtter en balanceret undervisning i læsning og skrivning, hvor undervisningsdifferentiering er et vigtigt element. Eleverne bliver præsenteret for forskellige teksttyper og sætter fokus på arbejdet med centrale temaer og sætter spot på sproget - eksplicit på afkodning, udvikling af ordkendskab, sprogforståelse og genreforståelse.
Læsefidusen tager udgangspunkt i arbejdet med tydelige mål og evaluering.
MIN LÆSEBOG 2 består af 10 kapitler, og hvert kapitel indeholder tre tilgange til tekster:
LYT OG TAL - klassisk børnelitteratur til højtlæsning
Fokus: Elevens ordkendskab og sprogforståelse ved dialogisk højtlæsning af relevant børnelitteratur.
LÆS OG LÆS - afkodningstekster med progression og gentagelser af lydrette, lydlette og almindelige ikke-lydrette ord.
Fokus: Elevens afkodning og læseforståelse ved selvlæsning af fiktionstekster om Lilli og Lasse i Broby.
LÆS OG SKRIV - fiktions- og faktatekster
Fokus: Elevens genre- og tekstforståelse ved fælleslæsning af fiktion og faktatekster.
Læsefidusen MIN LÆSEBOG 2
2. klasse
Af Bente Østergaard Pedersen
Forlaget skriver: Læsefidusen er bygget op omkring danskfagets kompetenceområder: læsning, fremstilling, fortolkning og kommunikation. Eleverne skal lytte, tale, læse, skrive, opbygge viden om og erfaringer med det danske sprog i både fiktions- og faktatekster.
I Læsefidusen præsenteres eleverne for lydlette afkodningstekster med indbygget progression. Teksterne bliver udfoldet i et hyggeligt univers, hvor man følger Lilli og deres gode venner i Broby.
Systemet understøtter en balanceret undervisning i læsning og skrivning, hvor undervisningsdifferentiering er et vigtigt element. Eleverne bliver præsenteret for forskellige teksttyper og sætter fokus på arbejdet med centrale temaer og sætter spot på sproget - eksplicit på afkodning, udvikling af ordkendskab, sprogforståelse og genreforståelse.
Læsefidusen tager udgangspunkt i arbejdet med tydelige mål og evaluering.
MIN LÆSEBOG 2 består af 10 kapitler, og hvert kapitel indeholder tre tilgange til tekster:
LYT OG TAL - klassisk børnelitteratur til højtlæsning
Fokus: Elevens ordkendskab og sprogforståelse ved dialogisk højtlæsning af relevant børnelitteratur.
LÆS OG LÆS - afkodningstekster med progression og gentagelser af lydrette, lydlette og almindelige ikke-lydrette ord.
Fokus: Elevens afkodning og læseforståelse ved selvlæsning af fiktionstekster om Lilli og Lasse i Broby.
LÆS OG SKRIV - fiktions- og faktatekster
Fokus: Elevens genre- og tekstforståelse ved fælleslæsning af fiktion og faktatekster.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetForfatter
Bente Østergaard Pedersen
Dorrit Bang
Maj-Britt Westi
Dorrit Bang
Maj-Britt Westi
Redaktør
Lotte Hjortshøj
Udgiver
DANSKLÆRERFORENINGENS HUS A/S
Udgivelsesår
2021
Faustnummer
CFUMAT1099721
ISBN-nummer
9788772112237
Materialetype
Bog