Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet FN´s mål
Udefineret
FN´s mål
7.-10. klasse

Af Tanja Andersen

Forlaget skriver: I forløbet arbejder eleverne med FN´s verdensmål. De skal først arbejde med de såkaldte Millennium Mål eller 2015-målene, som de også kaldes. Her skal de tilegne sig viden om målene og evaluere målene ved at lave statistik, der illustrerer graden af opnåelse.
Efterfølgende arbejder eleverne så med de nye "17 Verdensmål for en bæredygtig udvikling", hvor de skal dykke ned i et eller to af målene og lave en præsentation af målet, herunder dens berettigelse og tiltag.
I forløbet skal eleverne anvende programmet easel.ly til undersøgelse og formidling.
Som et af de gennemgående tanker bag FN´s Verdensmål om bæredygtig udvikling ligger der en intension om, at målene nås gennem udbredelse af målenes eksistens. Derfor er det også vedkommende, at eleverne arbejder med de 17 mål i undervisningen, så de på den måde kan blive opmærksomme på, at der dagligt arbejdes på at forbedre verden, men også at de selv har en andel i projektet. Det kan være i form af videndeling, små forandringer i deres egen hverdag eller mere langsigtede projekter i deres liv, der er rettet imod at ville yde en større og måske afgørende betydning for den bæredygtige udvikling.


Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Udgiver
UCL Erhvervsakademi & Professionshøjskole S/I
Udgivelsesår
2018
Faustnummer
CFUMAT1100132
Materialetype
Bog