Tilbage
Focus On
Focus on Generation C, Student's Book/Web
Af Martin Schantz Faurholt
Forlaget skriver: Focus on Generation C - connected, consuming, creating handler om generationen, der altid er online. Med udgangspunkt i tre satiriske kortfilm belyser Martin S. Faurholt, hvordan vi gamer, dater og udtrykker os personligt på de sociale medier. Bogen giver et godt afsæt for dialog og kritisk stillingtagen til vores brug af onlinemedier - på engelsk.
IndholdBogen indeholder scripts og opgaver til filmene samt en film guide, hvor eleverne lærer filmsprogets vokabular at kende. Der er mange opgaver til hver film, men de har en forholdsvist ensartet struktur igennem bogen. I opgaverne arbejder eleverne både med filmenes indhold, struktur, karakterer og budskaber. De lærer også filmsproget at kende, fx betydningen af scener, kameraføring, lys, lyd og musik samt dramaturgi - altså fortællingen i filmen.
Opgaverne er både mundtlige og skriftlige, men har især fokus på refleksion og diskussion i forhold til den betydning visuelle medier spiller i vores hverdag. Bogen er oplagt som input til forberedelsen af den mundtlige prøve i engelsk.
Med Students Book følger adgang til websitet focuson.alinea.dk. Her finder du film, worksheets, mm.
Til bogen udgives en Teachers Guide med side-for-side-vejledning og ressourcer til læreren, blandt andet til den mundtlige prøve.
Focus on Generation C indeholder følgende kapitler:
Strange Beasts: The future of family and friendship?
Sight: It's like real life, but worse
Follow me: Got over 100 likes :-)
Film guide
Word list
Om serien Focus onFocus on-serien er emnebaseret engelskundervisning. Bøgerne behandler forskellige temaer - historiske og nutidige - belyst med tekster inden for både skønlitteratur, poesi og sagprosa. Alle lægger op til debat om aktuelle emner og dermed til tværfaglighed og projektarbejde. Focus on sætter spot på engelsksproget kultur i mange lande.
Focus on Generation C, Student's Book/Web
7.-10. klasse
Af Martin Schantz Faurholt
Forlaget skriver: Focus on Generation C - connected, consuming, creating handler om generationen, der altid er online. Med udgangspunkt i tre satiriske kortfilm belyser Martin S. Faurholt, hvordan vi gamer, dater og udtrykker os personligt på de sociale medier. Bogen giver et godt afsæt for dialog og kritisk stillingtagen til vores brug af onlinemedier - på engelsk.
IndholdBogen indeholder scripts og opgaver til filmene samt en film guide, hvor eleverne lærer filmsprogets vokabular at kende. Der er mange opgaver til hver film, men de har en forholdsvist ensartet struktur igennem bogen. I opgaverne arbejder eleverne både med filmenes indhold, struktur, karakterer og budskaber. De lærer også filmsproget at kende, fx betydningen af scener, kameraføring, lys, lyd og musik samt dramaturgi - altså fortællingen i filmen.
Opgaverne er både mundtlige og skriftlige, men har især fokus på refleksion og diskussion i forhold til den betydning visuelle medier spiller i vores hverdag. Bogen er oplagt som input til forberedelsen af den mundtlige prøve i engelsk.
Med Students Book følger adgang til websitet focuson.alinea.dk. Her finder du film, worksheets, mm.
Til bogen udgives en Teachers Guide med side-for-side-vejledning og ressourcer til læreren, blandt andet til den mundtlige prøve.
Focus on Generation C indeholder følgende kapitler:
Strange Beasts: The future of family and friendship?
Sight: It's like real life, but worse
Follow me: Got over 100 likes :-)
Film guide
Word list
Om serien Focus onFocus on-serien er emnebaseret engelskundervisning. Bøgerne behandler forskellige temaer - historiske og nutidige - belyst med tekster inden for både skønlitteratur, poesi og sagprosa. Alle lægger op til debat om aktuelle emner og dermed til tværfaglighed og projektarbejde. Focus on sætter spot på engelsksproget kultur i mange lande.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetRedaktør
Lise Nerlov
Udgiver
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S
Udgivelsesår
2019
Faustnummer
CFUMAT1106546
ISBN-nummer
9788723527134
Materialetype
Bog