Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Fagpædagogik i et kulturformsperspektiv
Udefineret
Didaktiske studier
Fagpædagogik i et kulturformsperspektiv
0.-10. klasse

Af Vibeke Hetmar

Forlaget skriver: Hvis børn skal lære noget i skolen, så skal de deltage aktivt i deres egne læreprocesser. Det er gennem undervisning, at eleverne møder forskellige måder at forstå og forholde sig til verden på. Men det er i vekselvirkningen mellem lærerens undervisning og elevernes projekter, at læringen opstår.
I Fagpædagogik i et kulturformsperspektiv analyserer Vibeke Hetmar, tidligere professor i fagpædagogik ved Aarhus Universitet, hvordan klasseværelsets dynamikker interagerer med lærernes fagdidaktiske arbejde. Hvordan håndterer lærer og elever de positioner, der er til rådighed for dem, hvilken rolle spiller rummet, og hvordan virker det omgivende samfund ind på det, der foregår i klassen?
Vibeke Hetmar præsenterer i bogen en ny tilgang til klasserumsforskning i eller på tværs af skolens fag. Hun tilbyder desuden et sprog til at beskrive og forstå de ofte modsatrettede diskurser, der er et vilkår for lærernes arbejde. Bogen afsluttes med en række anbefalinger, der kan sikre et godt samspil mellem undervisning og elevernes læreprocesser.


"Fagpædagogik i et kulturformsperspektiv" er en del af

Serie
Didaktiske studier

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Udgiver
AARHUS UNIVERSITETSFORLAG A/S
Udgivelsesår
2019
Faustnummer
CFUMAT1114896
ISBN-nummer
9788771844511
Materialetype
Bog