Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Tværfaglighed og fagligt samspil
Udefineret
Didaktiske studier
Tværfaglighed og fagligt samspil
0.-10. klasse

Af Peter Hobel

Forlaget skriver: Tværfaglighed er et populært begreb på uddannelsesinstitutioner, i dagspressen og i forbindelse med reformer af uddannelsessystemet. Men hvad betyder tværfaglighed i et fagdidaktisk perspektiv? Hvordan kan tværfaglighed bidrage til elevers og studerendes fordybelse og læring i de enkelte fag? Og hvordan kan faglige samspil være med til at udvikle fagene? I Tværfaglighed og fagligt samspil giver en række fagdidaktikere svar på disse spørgsmål med udgangspunkt i empiriske eller teoretiske overvejelser. De undersøger også tværfaglighedens rammer og tilsynekomster på forskellige uddannelsestrin og bidrager dermed til diskussion og teoriudvikling inden for sammenlignende fagdidaktik.


"Tværfaglighed og fagligt samspil" er en del af

Serie
Didaktiske studier

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Forfatter
Line Krogager Andersen
Peter Hobel
Svend-Erik Holgersen
Udgiver
AARHUS UNIVERSITETSFORLAG A/S
Udgivelsesår
2019
Faustnummer
CFUMAT1114897
ISBN-nummer
9788771846485
Materialetype
Bog