Tilbage
Serie
Læring i dagtilbud
Læring i dagtilbud
Farvekodesystemet - et konkret redskab til arbejdet med de pædagogiske læreplaner i dagpleje, vuggestue og børnehave
Af Dorthe Filtenborg Sørensen
Forlaget skriver: Tilbud: Netop nu giver vi 25 % rabat på FarvekodesystemetSom et redskab til at skabe sammenhæng imellem den pædagogiske læreplan, dokumentation og evaluering kan man bruge farvekodesystemet, som præsenteres i dette hæfte og på den tilhørende hjemmeside. Hæftet giver en grundig introduktion til arbejdet med farvekodesystemet og er henvendt til ansatte i dagpleje, vuggestue og børnehave.Materialets største del er elektronisk. På hjemmesiden www.dafolo.dk/farvekodesystemet findes en lang række dokumenter og redskaber til arbejdet med farvekodesystemet. Disse kan, for den bruger der har købt materialet, frit downloades og printes.Farvekodesystemet klæder personalet rigtig godt på til planlægningen, organiseringen og udførelsen af det pædagogiske arbejde. Det kan anvendes til at:
illustrere og systematisere de enkelte læreplanstemaer
dokumentere den pædagogiske praksis
evaluere på baggrund af det dokumenterede
forberede den konkrete, pædagogiske praksis
bevare fokus i tilrettelæggelsen af den pædagogiske praksis
udarbejde en kompetencetavle for det enkelte barn til brug i forældresamtaler
udarbejde en kompetencetavle for det enkelte barn til brug for etablering af et godt fundament i overgangene omkring barnets institutions- og skoleliv
udarbejde en præsentations- og kompetencetavle af personalet til ophængning i institutionen eller dagplejen
udarbejde den pædagogiske profil på institutionen eller i dagplejenDorthe Filtenborg Sørensen er leder af en af de største integrerede daginstitutioner på Frederiksberg. Dorthe har igennem en lang årrække skrevet artikler, bøger og hæfter med fokus på den pædagogiske praksis i forhold til arbejdet med dokumentation og evaluering.Se interview med forfatter Dorthe Filtenborg SørensenOm serien "Læring i dagtilbud"Læring er for alvor kommet på dagsordenen i den pædagogiske praksis på 0-6-årsområdet. Serien "Læring i dagtilbud" sætter fokus på, hvordan det pædagogiske personale kan tilrettelægge gode betingelser for børns udvikling og læring og dermed styrke og lægge grunden for børnenes nysgerrighed og glæde ved at lære.Seriens målgruppe er pædagogisk personale og ledere i daginstitutioner, men også studerende og undervisere på pædagoguddannelsen samt dagplejere og pædagogiske konsulenter kan have glæde af at læse med.
Farvekodesystemet - et konkret redskab til arbejdet med de pædagogiske læreplaner i dagpleje, vuggestue og børnehave
Af Dorthe Filtenborg Sørensen
Forlaget skriver: Tilbud: Netop nu giver vi 25 % rabat på FarvekodesystemetSom et redskab til at skabe sammenhæng imellem den pædagogiske læreplan, dokumentation og evaluering kan man bruge farvekodesystemet, som præsenteres i dette hæfte og på den tilhørende hjemmeside. Hæftet giver en grundig introduktion til arbejdet med farvekodesystemet og er henvendt til ansatte i dagpleje, vuggestue og børnehave.Materialets største del er elektronisk. På hjemmesiden www.dafolo.dk/farvekodesystemet findes en lang række dokumenter og redskaber til arbejdet med farvekodesystemet. Disse kan, for den bruger der har købt materialet, frit downloades og printes.Farvekodesystemet klæder personalet rigtig godt på til planlægningen, organiseringen og udførelsen af det pædagogiske arbejde. Det kan anvendes til at:
illustrere og systematisere de enkelte læreplanstemaer
dokumentere den pædagogiske praksis
evaluere på baggrund af det dokumenterede
forberede den konkrete, pædagogiske praksis
bevare fokus i tilrettelæggelsen af den pædagogiske praksis
udarbejde en kompetencetavle for det enkelte barn til brug i forældresamtaler
udarbejde en kompetencetavle for det enkelte barn til brug for etablering af et godt fundament i overgangene omkring barnets institutions- og skoleliv
udarbejde en præsentations- og kompetencetavle af personalet til ophængning i institutionen eller dagplejen
udarbejde den pædagogiske profil på institutionen eller i dagplejenDorthe Filtenborg Sørensen er leder af en af de største integrerede daginstitutioner på Frederiksberg. Dorthe har igennem en lang årrække skrevet artikler, bøger og hæfter med fokus på den pædagogiske praksis i forhold til arbejdet med dokumentation og evaluering.Se interview med forfatter Dorthe Filtenborg SørensenOm serien "Læring i dagtilbud"Læring er for alvor kommet på dagsordenen i den pædagogiske praksis på 0-6-årsområdet. Serien "Læring i dagtilbud" sætter fokus på, hvordan det pædagogiske personale kan tilrettelægge gode betingelser for børns udvikling og læring og dermed styrke og lægge grunden for børnenes nysgerrighed og glæde ved at lære.Seriens målgruppe er pædagogisk personale og ledere i daginstitutioner, men også studerende og undervisere på pædagoguddannelsen samt dagplejere og pædagogiske konsulenter kan have glæde af at læse med.
"Farvekodesystemet - et konkret redskab til arbejdet med de pædagogiske læreplaner i dagpleje, vuggestue og børnehave" er en del af
Serie
Læring i dagtilbud
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetUdgiver
Dafolo Forlag
Udgivelsesår
2012
Faustnummer
CFUMAT1120297
ISBN-nummer
9788772816906
Materialetype
Bog