Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Udsatte børn og inkluderende læringsmiljøer i dagplejen - 18 konkrete værktøjer
Udefineret
Læring i dagtilbud
Udsatte børn og inkluderende læringsmiljøer i dagplejen - 18 konkrete værktøjer

Af Anette Schulz Pedersen

Forlaget skriver: Dagplejen møder udsatte børn tidligt i børnenes livsforløb og har derfor en god mulighed for at støtte disse børn i at få en god start på livet og skabe inkluderende læringsmiljøer for alle børn. Men hvem er de udsatte børn, og hvordan skal støtten foregå?
Bogen indeholder en 'værktøjskasse' med en række forskellige modeller, metoder og praktiske anvisninger. Værktøjerne omhandler børns læring, relationer, anerkendelse samt dagplejerens gode samarbejde med både forældre og kollegaer. For at gøre det lettere at huske de forskellige værktøjer har hvert værktøj både et billede og en tekst, som forklarer, hvordan det kan bruges. Samtlige værktøjer følges op af forslag til øvelser samt læringshistorier, som er fortællinger om oplevelser fra dagplejens hverdag, hvor værktøjerne har været gode at bruge i praksis.
Bogen er skrevet til dagplejen, men ansatte i vuggestue og børnehave kan i høj grad også have glæde af dens værktøjer.
Ulla Pedersen er lektor i Videncenter for Sundhedsfremme, UC SYD, og har gennem flere år arbejdet med kompetenceudvikling i dagplejen. Anette Schulz har gennem en årrække arbejdet med dagtilbuddet som indsatsområde, herunder dagplejen, i sit arbejde som chefkonsulent i Videncenter for Sundhedsfremme, UC SYD.


"Udsatte børn og inkluderende læringsmiljøer i dagplejen - 18 konkrete værktøjer" er en del af

Serie
Læring i dagtilbud

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Udgiver
Dafolo Forlag
Udgivelsesår
2012
Faustnummer
CFUMAT1120301
ISBN-nummer
9788772817279
Materialetype
Bog