Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Nøglen til læring - hvordan opmuntrer og inspirerer du til optimal læring?
Udefineret
Undervisning og læring
Nøglen til læring - hvordan opmuntrer og inspirerer du til optimal læring?

Af James Nottingham

Forlaget skriver: Nøglen til læring - hvordan opmuntrer og inspirerer du til optimal læring? er en inspirerende og praktisk bog, som viser, hvad du kan gøre for at hjælpe børn i alle aldre med at udvikle sig til selvsikre og eftertænksomme elever. De centrale begreber, som behandles i forbindelse med læring, er indstilling, kompetencer og viden. Bogen tilbyder en række eksempler på, hvordan disse evner udvikles mest effektivt hos børnene. Den viser også, hvordan man opmuntrer børn til selvstændig tænkning og nysgerrighed efter viden, og hvordan man gør børnenes udvikling og læring synlig for børnene selv og de voksne, der underviser dem. Bogen giver på baggrund af den nyeste forskning inden for undervisning og læring inspiration til, hvordan man bedst hjælper børn med at tilegne sig viden effektivt og i samarbejde, og hvordan man arbejder med synlig læring og feedback. "Mit eget mantra har været, at lærere er nødt til at se læring gennem elevernes øjne, og at elever er nødt til at blive deres egne lærere. Nottingham har givet os et formidabelt og effektivt sæt af praktiske ideer til, hvordan vi udvikler den rette opfattelse hos alle, der vil lære." - Fra bogens forord af John HattieBogen henvender sig til enhver, der til hverdag beskæftiger sig med børn - især lærere, ledere og pædagoger i skolen og studerende ved læreruddannelsen. Bogen viser nogle af de bedste måder at stimulere børns læring, herunder hvordan man mest effektivt stiller spørgsmål, giver feedback og opmuntrer.James Nottingham er en internationalt anerkendt foredragsholder og formidler af bl.a. John Hatties forskning. Han er desuden direktør for konsulentvirksomheden Challenging Learning, der arbejder for mere effektiv læring i skoler og daginstitutioner. Se indholdsfortegnelse og John Hatties forord til bogen"At læse en bog, der både handler om at filosofere med børn og inddrager den viden, John Hattie tilbyder om god undervisning, kan være overraskende læsning - og læring - og i denne bog tilbydes både overraskelser og læringsmuligheder i rigt mål. Det er en øjenåbner. Hovedbudskabet i "Nøglen til læring" er den opmuntring og inspiration, lærere skal skabe, når elever skal lære at lære. Det er en fantastisk god bog, som rigtig mange lærere og lærerstuderende vil være glade for at have læst, når de igen skal i gang med at forberede og gennemtænke deres undervisning. Bogen er godt skrevet, og den er letlæst."Læs hele anmeldelsen fra "Folkeskolen""James Nottingham giver i denne bog værktøjer og ideer til, hvordan man kan guide børn og unge til at udvikle sig til selvsikre og eftertænksomme elever. Bogen er en værktøjskasse af ideer skrevet i et letlæst sprog med mange praktiske eksempler, som gør teorierne nemme at omsætte til virkelighed. Værktøjerne sætter tanker i gang hos læseren og er nemme at overføre til egen undervisningspraksis (...) inspirerede værktøjsbog for lærere og pædagoger, som ønsker at opmuntre og inspirere elever til optimal læring baseret på teorierne om synlig læring." - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter"Bogen er en inspirerende og praktisk bog, som viser, hvad vi kan gøre for at hjælpe børn i alle aldre med at udvikle sig til selvsikre og eftertænksomme elever via spørgsmål og fordybelse. Faktisk ser jeg bogen som en ganske god bog også for forældre, der ønsker at støtte deres børn i et godt selvværd. Bogen tilbyder en række eksempler på, hvordan disse evner udvikles mest effektivt hos børnene. Den viser også, hvordan man opmuntrer børn til selvstændig tænkni.


"Nøglen til læring - hvordan opmuntrer og inspirerer du til optimal læring?" er en del af

Serie
Undervisning og læring

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Udgiver
Dafolo Forlag
Udgivelsesår
2013
Faustnummer
CFUMAT1120327
ISBN-nummer
9788772819648
Materialetype
Bog