Tilbage
Undervisning og læring
Udvikling af undervisning
Af Hilbert Meyer. Christiansen
Forlaget skriver: Hilbert Meyer er sammen med blandt andre John Hattie og Andreas Helmke en af de mest toneangivende uddannelsesforskere i nyere tid.I denne bog giver den tyske didaktiker sit bud på en forskningsinformeret udvikling af undervisning. Bogen kaster blandt andet lys over de generelle forhold, som er væsentlige i forbindelse med udvikling af undervisning.Bogen bevæger sig i det didaktiske univers, som også kommer til udtryk i Meyers bog Hvad er god undervisning? Den didaktiske sekskant og de ti kendetegn for god undervisning vækker sikkert genklang hos mange. Meyers tilgang er karakteriseret ved den humanistiske grundtone, at undervisningen skal komme alle elever til gavn og også meget gerne må være berigende for læreren. Udover at være humanistisk skal undervisning ifølge Meyer bygge på demokratiske principper og være effektiv på en måde, hvor der er et rimeligt forhold mellem anstrengelser og udbytte.Bogen henvender sig til alle undervisere, der ønsker at videreudvikle deres undervisning meningsfyldt, samtidig med at deres arbejde professionaliseres yderligere.Se indholdsfortegnelse og forord til bogenHilbert Meyer er didaktiker og professor emeritus i pædagogik. Han er kendt for talrige udgivelser, blandt andre Didaktiske modeller fra 1991 (sammen med Werner Jank) og Hvad er god undervisning? fra 2005. Meyers budskaber er forankret i praksis og baserer sig på hans erfaringer med efter- og videreuddannelse af lærere og hans mangeårige kontakt med skoler."Bogen er en guldgrube for aktører i den pædagogiske verden. Ikke kun for lærerstuderende, men også for de mere erfarne undervisere. Et fagligt veldokumenteret pædagogisk indspark for alle, der ønsker at udvikle egen undervisningspraksis." - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter.
Udvikling af undervisning
Af Hilbert Meyer. Christiansen
Forlaget skriver: Hilbert Meyer er sammen med blandt andre John Hattie og Andreas Helmke en af de mest toneangivende uddannelsesforskere i nyere tid.I denne bog giver den tyske didaktiker sit bud på en forskningsinformeret udvikling af undervisning. Bogen kaster blandt andet lys over de generelle forhold, som er væsentlige i forbindelse med udvikling af undervisning.Bogen bevæger sig i det didaktiske univers, som også kommer til udtryk i Meyers bog Hvad er god undervisning? Den didaktiske sekskant og de ti kendetegn for god undervisning vækker sikkert genklang hos mange. Meyers tilgang er karakteriseret ved den humanistiske grundtone, at undervisningen skal komme alle elever til gavn og også meget gerne må være berigende for læreren. Udover at være humanistisk skal undervisning ifølge Meyer bygge på demokratiske principper og være effektiv på en måde, hvor der er et rimeligt forhold mellem anstrengelser og udbytte.Bogen henvender sig til alle undervisere, der ønsker at videreudvikle deres undervisning meningsfyldt, samtidig med at deres arbejde professionaliseres yderligere.Se indholdsfortegnelse og forord til bogenHilbert Meyer er didaktiker og professor emeritus i pædagogik. Han er kendt for talrige udgivelser, blandt andre Didaktiske modeller fra 1991 (sammen med Werner Jank) og Hvad er god undervisning? fra 2005. Meyers budskaber er forankret i praksis og baserer sig på hans erfaringer med efter- og videreuddannelse af lærere og hans mangeårige kontakt med skoler."Bogen er en guldgrube for aktører i den pædagogiske verden. Ikke kun for lærerstuderende, men også for de mere erfarne undervisere. Et fagligt veldokumenteret pædagogisk indspark for alle, der ønsker at udvikle egen undervisningspraksis." - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetUdgiver
Dafolo Forlag
Udgivelsesår
2015
Faustnummer
CFUMAT1120364
ISBN-nummer
9788771603514
Materialetype
Bog