Tilbage
Serie
Læring i dagtilbud
Læring i dagtilbud
Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksis - synlig Læring og kvalitetsudvikling i dagtilbud
Af Stine Elverkilde
Forlaget skriver: Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksisognbsp;- Synlig Læring og kvalitetsudvikling i dagtilbud handler om at udvikle og synliggøre kvalitet i det pædagogiske arbejde på dagtilbuddets egne præmisser i en dansk kontekst. Forskningen har de seneste år vist, at dagtilbud har mulighed for at gøre en afgørende forskel i børns liv på både kort og lang sigt. Men én ting er at få ny viden om, hvad der gør en forskel for pædagogisk kvalitet, noget andet er at omsætte denne viden til handlinger i praksis. Synlig Læring tilbyder en forskningsbaseret systematisk tilgang til at omsætte denne viden til en målrettet, bevidst pædagogisk praksis i professionelle fællesskaber. Bogen sætter fokus på ledelse af læring i den nære relation mellem barn og voksen, mellem de fagprofessionelle voksne og på ledelses- og forvaltningsniveau. Undervejs gives en række praksiseksempler på, hvordan både strukturelle og processuelle faktorer for kvalitet kan understøttes ledelsesmæssigt. Centrale emner er opbygningen af en datakultur, didaktisk kompetence samt fokus på feedback og vedvarende fælles tænkning som fremmende for kvalitet. Bogen henvender sig til pædagogiske ledere i dagtilbud og på forvaltninger samt pædagogiske konsulenter og andre, der beskæftiger sig med udvikling af kvalitet i dagtilbud. Se indholdsfortegnelse og forord til bogenLæring er for alvor kommet på dagsordenen i den pædagogiske praksis på 0-6-årsområdet. Serien "Læring i dagtilbud" sætter fokus på, hvordan det pædagogiske personale kan tilrettelægge gode betingelser for børns udvikling og læring og dermed styrke og lægge grunden for børnenes nysgerrighed og glæde ved at lære. Seriens målgruppe er pædagogisk personale og ledere i daginstitutioner, men også studerende og undervisere på pædagoguddannelsen samt dagplejere og pædagogiske konsulenter kan have glæde af at læse med.
Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksis - synlig Læring og kvalitetsudvikling i dagtilbud
Af Stine Elverkilde
Forlaget skriver: Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksisognbsp;- Synlig Læring og kvalitetsudvikling i dagtilbud handler om at udvikle og synliggøre kvalitet i det pædagogiske arbejde på dagtilbuddets egne præmisser i en dansk kontekst. Forskningen har de seneste år vist, at dagtilbud har mulighed for at gøre en afgørende forskel i børns liv på både kort og lang sigt. Men én ting er at få ny viden om, hvad der gør en forskel for pædagogisk kvalitet, noget andet er at omsætte denne viden til handlinger i praksis. Synlig Læring tilbyder en forskningsbaseret systematisk tilgang til at omsætte denne viden til en målrettet, bevidst pædagogisk praksis i professionelle fællesskaber. Bogen sætter fokus på ledelse af læring i den nære relation mellem barn og voksen, mellem de fagprofessionelle voksne og på ledelses- og forvaltningsniveau. Undervejs gives en række praksiseksempler på, hvordan både strukturelle og processuelle faktorer for kvalitet kan understøttes ledelsesmæssigt. Centrale emner er opbygningen af en datakultur, didaktisk kompetence samt fokus på feedback og vedvarende fælles tænkning som fremmende for kvalitet. Bogen henvender sig til pædagogiske ledere i dagtilbud og på forvaltninger samt pædagogiske konsulenter og andre, der beskæftiger sig med udvikling af kvalitet i dagtilbud. Se indholdsfortegnelse og forord til bogenLæring er for alvor kommet på dagsordenen i den pædagogiske praksis på 0-6-årsområdet. Serien "Læring i dagtilbud" sætter fokus på, hvordan det pædagogiske personale kan tilrettelægge gode betingelser for børns udvikling og læring og dermed styrke og lægge grunden for børnenes nysgerrighed og glæde ved at lære. Seriens målgruppe er pædagogisk personale og ledere i daginstitutioner, men også studerende og undervisere på pædagoguddannelsen samt dagplejere og pædagogiske konsulenter kan have glæde af at læse med.
"Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksis - synlig Læring og kvalitetsudvikling i dagtilbud" er en del af
Serie
Læring i dagtilbud
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetUdgiver
Dafolo Forlag
Udgivelsesår
2017
Faustnummer
CFUMAT1120382
ISBN-nummer
9788771603460
Materialetype
Bog