Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Relationsorienteret klasseledelse E-bog
Udefineret
Undervisning og læring
Relationsorienteret klasseledelse E-bog

Af Inger Bergkastet, Hansen

Forlaget skriver: Denne bog er en e-bogNår du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.Hvordan etablerer og vedligeholder man som lærer gode relationer til sine elever? Hvad er synlig klasseledelse? Og hvordan kan tydelige regler og rutiner være med til at fremme motivation og autonomi hos eleverne?Relationsorienteret klasseledelse er en teoretisk funderet håndbog, der præsenterer en række grundlæggende greb og praktiske metoder til, hvordan der kan arbejdes med udviklingen af et godt fagligt og socialt læringsmiljø på alle trin i grundskolen. På baggrund af den nyeste forskning og undersøgelser på området og relevante eksempler fra forfatternes egen praksis belyses centrale emner som:
Positiv kommunikation
Etablering af regler og rutiner
Motivation
Skole/hjem-samarbejde
Organisering af læringsrummet
Håndtering af problemadfærd Bogen henvender sig til den lærerstuderende, der vil forberede sig til mødet med praksis, til den erfarne lærers kontinuerlige udvikling af sin klasseledelsesstil, og til teamets samarbejde om det gode og effektive læringsmiljø.Se indholdsfortegnelse, forord og indledning til bogen"Det er en god og inspirerende værktøjskasse fyldt med gode værktøjer til klasseledelse."Læs lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter"Dafolo gør det igen - kommer med en rigtig brugbar bog til både den kommende lærer og den praktiserende lærer. (...) Jeg har et stort håb om, at netop denne bog vil blive brugt i læreruddannelsen, på lærerværelserne, eller derhjemme til stor gavn for en selv, men også for eleverne."Læs hele anmeldelsen fra Anne Marie Meller, skolebibliotekar og Ringkøbing-Skjern KommuneOm serien Undervisning og læringUndervisning og læring er en serie af udgivelser, der tematiserer forskellige dimensioner af og sammenhængen mellem undervisning og læring. Selvom vi ikke kan være sikre på, at læring automatisk følger med undervisning, så er undervisning læringens nødvendige intentionelle ramme. Der er således brug for undervisere, konsulenter, lærere, pædagoger og ledere med det nødvendige faglige, didaktiske og ledelsesmæssige overblik. Dette kræver et fokus på, hvordan vi kan synliggøre undervisnings- og læreprocesser. Synlig læring og undervisning er ifølge de førende læringsforskere John Hattie og Andreas Helmke den vigtigste faktor, når det kommer til en forbedring af elevpræstationer.Gennem et analytisk perspektiv sætter serien fokus på, hvilke kriterier der er for god undervisning og udbytterige læringsmiljøer. Serien er:
Evidensbaseret: Hvad er der evidens for? Hvad ved vi, der sandsynligvis virker i undervisningen?
Professionsrettet: Hvad kan man gøre i praksis?Undervisning og læring er målrettet alle aktører i og omkring folkeskolen og ungdomsuddannelserne (gymnasier, handelsskoler og erhvervsskoler). Serien henvender sig således til undervisere og studerende på grund-, efter- og videreuddannelse samt til lærere, pædagoger, konsulenter og ledere uanset skoleform.Bag udgivelserne i serien er en ekstern videnskabelig redaktion og et fagfællekorps. Disse sikrer et højt fagligt niveau, relevans og læsevenlighed i forhold til målgruppen. Læs mere om den eksterne redaktion og fagfællebedømmelse på seriens hjemmeside www.dafolo.dk/undervisning.


"Relationsorienteret klasseledelse E-bog" er en del af

Serie
Undervisning og læring

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Udgiver
Dafolo Forlag
Udgivelsesår
2010
Faustnummer
CFUMAT1120534
ISBN-nummer
9788771600551
Materialetype
Bog