Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Understøttende undervisning og læringsmiljøer - kritiske perspektiver og reflekteret praksis E-bog
Udefineret
Undervisning og læring
Understøttende undervisning og læringsmiljøer - kritiske perspektiver og reflekteret praksis E-bog

Af James Nottingham, Kristensen.

Forlaget skriver: Denne bog er en e-bogNår du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.Denne antologi belyser, analyserer og diskuterer understøttende undervisning og læringsmiljøer som pædagogiske fænomener efter skolereformen.Bogen bygger på en teori- og forskningsinformeret tilgang, der har til formål at diskutere, kvalificere og inspirere arbejdet med at udvikle de understøttende undervisningsfelter i skolen. Herudover bygger den på en professionsrettet tilgang, der kobler teori med praksisnære perspektiver.I bogens første del diskuteres og undersøges understøttende undervisning og læringsmiljøer i en større pædagogisk og politisk kontekst. Bogens anden del udfolder en række internationale og danske bidragyderes bud på, hvordan man i praksis kan berige den understøttende undervisning og udvikle bedre og mere kvalificerede læringsmiljøer i skolerne.Kapitlerne i anden del fokuserer desuden på de udfordringer, professionspraktikerne kan møde i arbejdet med understøttende undervisning. Forfatterne diskuterer og underbygger handlemuligheder og perspektiver på en kvalificeret praksis, der kan bidrage til øget faglig læring, inklusion og trivsel.Bogen henvender sig til lærere, pædagoger, konsulenter, skoleledere, lærer- ogpædagogstuderende og andre aktører, som beskæftiger sig med understøttendeundervisning og læringsmiljøer.Bogen indeholder bidrag af James Nottingham, David Mitchell, David og Roger Johnson, Sue Roffey, Klaus Nielsen, Jacob Klitmøller, Kaare Bro Wellnitz, Susan Tetler, Janne Hedegaard Hansen, Nanna D. Hedegaard, Anne Linder, Thomas Engsig, Martha Lagoni, Tatiana Chemi, Mette Rose Eriksen, Kirsten Bech Feddersen og de to redaktører, Thomas Szulevicz og René Kristensen.Se indholdsfortegnelse og forord til bogen"En nødvendig, velskrevet og god bog. Som en tyv om natten kom understøttende undervisning (USU), så derfor er det nødvendigt med bud på analyse, refleksion og eksemplificering af læringspotentialet i USU. Bogen giver mange gode vinkler, og er velegnet som grundlag for diskussion og refleksion." - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter "Antologiens bidragydere har alle velunderbyggede begrundelser for deres synspunkter [...] Bogen kan læses i et hele og er spændende i diskussionerne, men de enkelte indlæg kan også læses selvstændig, hvilket kan gøre det mere overskueligt i en travl lærerhverdag." - Læsepædagogen.


"Understøttende undervisning og læringsmiljøer - kritiske perspektiver og reflekteret praksis E-bog" er en del af

Serie
Undervisning og læring

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Udgiver
Dafolo Forlag
Udgivelsesår
2016
Faustnummer
CFUMAT1120586
ISBN-nummer
9788771604719
Materialetype
Bog