Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Næste skridt i professionelle læringsfællesskaber - kollaborative teams der transformerer skolens praksis E-bog
Udefineret
Undervisning og læring
Næste skridt i professionelle læringsfællesskaber - kollaborative teams der transformerer skolens praksis E-bog

Af Robert J. Grift

Forlaget skriver: Denne bog er en e-bogNår du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.Tag skridtet videre i arbejdet med professionelle læringsfællesskaber og transformer undervisningen og læringen med højtpræsterende kollaborative teams. Kernen i et professionelt læringsfællesskab er netværket af kollaborative teamsognbsp;- de grupper af lærere, der arbejder sammen om at forbedre elevernes læring. Kollaborative teams har potentialet til at kunne transformere vigtige aspekter af undervisning og læring. I denne bog beskrives det på håndgribelig og udførlig vis, hvordan man kan udvide ansvarsområderne for de kollaborative teams og gøre dem i stand til at transformere læreplanens omfang og indhold samt arten af klasserumsvurdering og dens måde at fungere på. På tilsvarende vis kan arbejdet i teamet transformere den måde, man planlægger og udfører undervisningen på, det system, lærerne udvikler sig inden for, og den måde, skolen ledes på.Bogen opstiller og besvarer seks kritiske spørgsmål relateret til læreplan, vurdering, undervisning, lærerudvikling og ledelse, som ethvert succesrigt kollaborativt team bør forholde sig til. Spørgsmålene behandles i hvert sit kapitel, der beskriver de handlinger og strategier, skolefolk kan implementere med henblik på at transformere undervisningen. De seks spørgsmål er:
Hvad er det, vi ønsker, at vores elever skal vide?ognbsp;
Hvordan kan vi vide, om vores elever lærer noget?ognbsp;
Hvordan vil vi reagere, når vores elever ikke lærer noget?ognbsp;
Hvordan vil vi sørge for, at de elever, der allerede er kompetente, lærer mere og bedre?ognbsp;
Hvordan vil vi øge vores undervisningskompetence?ognbsp;
Hvordan vil vi koordinere skolens samlede bestræbelser? Bogen præsenterer en omfattende samling af praktiske ideer og redskaber baseret på aktuel forskning og praksiserfaring i, hvordan et effektivt professionelt læringsfællesskab bedst arbejder sammen. Blandt bogens forfattere er Robert J. Marzano, der er en af grundlæggerne af begrebet "professionelle læringsfællesskaber" og medforfatter til bogen Ledere af læring (2015). Alle bogens redskaber findes i digital form til download og direkte brug i egen praksis på www.dafolo.dk/undervisning. Her kan du også læse et uddrag af bogen. Se indholdsfortegnelse og forord til bogen 'en rigtig god brugsbog til ledere, teamkoordinatorer, lærere og alle andre, der ønsker at udvikle skolens praksis.' Læs hele anmeldelsen fra Folkeskolen.


"Næste skridt i professionelle læringsfællesskaber - kollaborative teams der transformerer skolens praksis E-bog" er en del af

Serie
Undervisning og læring

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Udgiver
Dafolo Forlag
Udgivelsesår
2016
Faustnummer
CFUMAT1120589
ISBN-nummer
9788771606331
Materialetype
Bog