Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Læring eller ikke-læring E-bog
Udefineret
Undervisning og læring
Læring eller ikke-læring E-bog

Af Karsten Mellon Visholm

Forlaget skriver: Denne bog er en e-bogNår du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.Den overordnede ambition med denne bog er at give lærer- og pædagogstuderende såvel som professionelle i det pædagogiske fag forskellige perspektiver på fænomenet læring og "ikke-læring". Bogens fokus, og som titlen skal indikere, er rettet mod spørgsmålene om, hvorfor og hvordan det til tider forekommer, at børns læring i visse situationer af den professionelle opfattes hindret eller som fordrejet, begrænset, hæmmet, udeblevet, upræcis eller utilstrækkelig på anden måde, hvilket er mindst lige så relevant at afdække som at søge at forstå, hvad der rent faktisk medfører læring. Dette må derfor ses som to sider af samme sag. Antologiens første ni artikler er skrevet af henholdsvis professorer fra universiteter, lektorer fra professionshøjskoler (UC'ere) og praktiserende psykologer. Desuden bidrager en norsk postdoc som medforfatter på en artikel. Den sidste og tiende artikel er et eksklusivt bidrag fra den anerkendte tyske biografiforsker og professor Peter Alheit. Bogen er redigeret af Karsten Mellon. Karsten er lektor ved University College Sjælland, ph.d.-studerende ved Roskilde Universitet og ekstern lektor ved Syddansk Universitet. Desuden har han en cand.mag. i pædagogik, en master i organisationspsykologi og en diplom i ledelse. Bogens bidragsydere er Peter Alheit, Trine Ankerstjerne, Benedicte Bernstorff, Stig Broström, Jørgen Christiansen, Birgitta Haga Gipsrud, Janne Østergaard Hagelquist, Dorthe Lau, Karsten Mellon, Henning Salling Olesen, Heino Rasmussen og Steen Visholm. Se indholdsfortegnelse og forord til bogen 'Der er stort fokus på læring i uddannelsesdebatten, derfor er denne velskrevne bog meget relevant, og interessant, da vinklen "ikke-læring" inddrages. Som voksne i skolen, skal vi blive bedre til at kigge indad.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter '... interessant bog, der, i en tid hvor socialkonstruktivismen fylder ganske meget på læreruddannelserne, pludselig minder læseren om, at der inden for psykologien findes andre tilgange og andre teorier, der også giver gode bud på læring, læringens udfordringer og dermed også læreres arbejde med at undervise for læring.' Læs hele anmeldelsen fra Folkeskolen.


"Læring eller ikke-læring E-bog" er en del af

Serie
Undervisning og læring

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Udgiver
Dafolo Forlag
Udgivelsesår
2017
Faustnummer
CFUMAT1120596
ISBN-nummer
9788771606928
Materialetype
Bog