Tilbage
Serie
Den madkulturelle mulepose til rejsen fra 0.-9.klasse
Den madkulturelle mulepose til rejsen fra 0.-9.klasse
Mulepose 8.årgang. Bæredygtigt kødforbrug
Af Annelene Nietzer, Hansen
Forlaget skriver: Dette undervisningsforløb er en del af et samlet materiale der er udarbejdet i projektet: Den madkulturelle mulepose til rejsen fra 0.-9.klasse. Målet med projektet er at udvikle undervisningsmaterialer og eksemplariske undervisningsforløb i et tværprofessionelt samarbejde og at udvikle en god kultur for det fælles måltid. Dette materiale omfatter undervisningsforløbet udviklet til 8.årgang.I de fleste rige lande; Industrialiserede lande, er kødforbruget meget stort. Danskerne er blandt verdens mest kødspisende folk, vi har penge til at købe kød og vores madtraditioner bygger på et stort indtag af kød. I verdens fattige lande, Udviklingslandene, er kødforbruget langt mindre, især fordi befolkningen ikke har råd til kød. I takt med at U-landene bliver mere industrialiseret, vil velstanden stige og dermed også en forøgelse af kødforbruget. Sandsynligvis vil det globale kødforbrug været fordoblet i 2050. Stigningen af kødforbruget har ikke kun betydning for, hvor mange dyr der produceres og slagtes, men vores kødforbrug og de hermed forbundne traditioner har en direkte indflydelse på vores klode.I dette forløb skal eleverne lære om: Hvorfor og hvordan vi producerer kød hvilke næringsmidler indeholder protein forskellige muligheder for at have kødrig ernæring kødforbrugets indflydelse på drivhusgasser kødets andel i den globale opvarmning biogas og kødproduktionUndervisningsforløbet indeholder elementer fra Biologi, Fysik, Geografi, Dansk,Idræt, IT og Historie/Samfundsfag.Eleverne vil både skulle tilegne sig viden på egen hånd, diskutere dilemmaspørgsmål, lave forsøg, analysere statistik, besøge landbrug, sammenfatte ny viden og være med til at skrive en bæredygtig kogebog.
Mulepose 8.årgang. Bæredygtigt kødforbrug
Af Annelene Nietzer, Hansen
Forlaget skriver: Dette undervisningsforløb er en del af et samlet materiale der er udarbejdet i projektet: Den madkulturelle mulepose til rejsen fra 0.-9.klasse. Målet med projektet er at udvikle undervisningsmaterialer og eksemplariske undervisningsforløb i et tværprofessionelt samarbejde og at udvikle en god kultur for det fælles måltid. Dette materiale omfatter undervisningsforløbet udviklet til 8.årgang.I de fleste rige lande; Industrialiserede lande, er kødforbruget meget stort. Danskerne er blandt verdens mest kødspisende folk, vi har penge til at købe kød og vores madtraditioner bygger på et stort indtag af kød. I verdens fattige lande, Udviklingslandene, er kødforbruget langt mindre, især fordi befolkningen ikke har råd til kød. I takt med at U-landene bliver mere industrialiseret, vil velstanden stige og dermed også en forøgelse af kødforbruget. Sandsynligvis vil det globale kødforbrug været fordoblet i 2050. Stigningen af kødforbruget har ikke kun betydning for, hvor mange dyr der produceres og slagtes, men vores kødforbrug og de hermed forbundne traditioner har en direkte indflydelse på vores klode.I dette forløb skal eleverne lære om: Hvorfor og hvordan vi producerer kød hvilke næringsmidler indeholder protein forskellige muligheder for at have kødrig ernæring kødforbrugets indflydelse på drivhusgasser kødets andel i den globale opvarmning biogas og kødproduktionUndervisningsforløbet indeholder elementer fra Biologi, Fysik, Geografi, Dansk,Idræt, IT og Historie/Samfundsfag.Eleverne vil både skulle tilegne sig viden på egen hånd, diskutere dilemmaspørgsmål, lave forsøg, analysere statistik, besøge landbrug, sammenfatte ny viden og være med til at skrive en bæredygtig kogebog.
"Mulepose 8.årgang. Bæredygtigt kødforbrug" er en del af
Serie
Den madkulturelle mulepose til rejsen fra 0.-9.klasse
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetIllustrator
Grafisk design 2018-2021).
Redaktør
Projektkoordinator Rikke Thrane
Udgiver
Svendborg Kommune
Udgivelsesår
2021
Faustnummer
CFUMAT1121458
Materialetype
Bog