Tilbage
Dynamo
Dynamo, dansk i 4., Elevbog/web
Af Cecilie Høyrup
Forlaget skriver: Grundsystemet Dynamo byder eleverne op til dansk med emner og genrer, som findes i elevernes egen verden. Sammen arbejder de undersøgende og nysgerrigt, og de bruger krop, følelser og hoved, mens de arbejder med danskfagets kompetenceområder.I Dynamo skal eleverne kunne genkende sig selv. De skal få lyst til at deltage aktivt i undervisningen, både når de læser, lytter, analyserer, fortolker, skriver, fortæller og dramatiserer.Bogens fem forløb er tilrettelagt, så eleverne arbejder med fakta, før de møder fiktion. Det giver eleverne i klassen et fælles sprog og erfaring, så alle kan være med, når de skal arbejde med fiktion.Til slut i hvert forløb vælger eleverne en produktionsopgave, hvor de får mulighed for at udtrykke sig inden for forløbets emne.IndholdI Dynamo, Dansk i 4., grundbog arbejder eleverne med forskellige emner samt strategier, som de kan bruge i og uden for danskundervisningen:EmnerOm kæledyrOm at være kendtOm helteOm løgnOm venskaberStrategierSådan læser du multimodale teksterSådan giver og får du feedbackSådan forstår du nye ordSådan fanger du dit publikumSådan bliver du god til at skriveTil hvert klassetrin hører en grundbog, et arbejdshæfte, en lærervejledning og en web-side.Har du bog, har du web!På web-siden dynamo.alinea.dk finder eleverne bl.a.skriverammer og -skabelonerstrategi-filmlinks til digitale værktøjerfilm med introduktion til produktionsopgaverne. Til læreren findes bl.a.tavlebogresurser til opgavernevideoer med introduktion til hvert af de fem forløb.
Dynamo, dansk i 4., Elevbog/web
4. klasse
Af Cecilie Høyrup
Forlaget skriver: Grundsystemet Dynamo byder eleverne op til dansk med emner og genrer, som findes i elevernes egen verden. Sammen arbejder de undersøgende og nysgerrigt, og de bruger krop, følelser og hoved, mens de arbejder med danskfagets kompetenceområder.I Dynamo skal eleverne kunne genkende sig selv. De skal få lyst til at deltage aktivt i undervisningen, både når de læser, lytter, analyserer, fortolker, skriver, fortæller og dramatiserer.Bogens fem forløb er tilrettelagt, så eleverne arbejder med fakta, før de møder fiktion. Det giver eleverne i klassen et fælles sprog og erfaring, så alle kan være med, når de skal arbejde med fiktion.Til slut i hvert forløb vælger eleverne en produktionsopgave, hvor de får mulighed for at udtrykke sig inden for forløbets emne.IndholdI Dynamo, Dansk i 4., grundbog arbejder eleverne med forskellige emner samt strategier, som de kan bruge i og uden for danskundervisningen:EmnerOm kæledyrOm at være kendtOm helteOm løgnOm venskaberStrategierSådan læser du multimodale teksterSådan giver og får du feedbackSådan forstår du nye ordSådan fanger du dit publikumSådan bliver du god til at skriveTil hvert klassetrin hører en grundbog, et arbejdshæfte, en lærervejledning og en web-side.Har du bog, har du web!På web-siden dynamo.alinea.dk finder eleverne bl.a.skriverammer og -skabelonerstrategi-filmlinks til digitale værktøjerfilm med introduktion til produktionsopgaverne. Til læreren findes bl.a.tavlebogresurser til opgavernevideoer med introduktion til hvert af de fem forløb.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetForfatter
Cecilie Høyrup
Dorte Østergren-Olsen
Mike Juel Taagehøj
Tanja Katrine Levy
Dorte Østergren-Olsen
Mike Juel Taagehøj
Tanja Katrine Levy
Illustrator
Katrine Louise Jakobsen
Maria Buchmann
Sune Elskær Hansen
Maria Buchmann
Sune Elskær Hansen
Udgiver
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S
Udgivelsesår
2022
Faustnummer
CFUMAT1125775
ISBN-nummer
9788723527431
Materialetype
Bog