Tilbage
ABACUS
NY ABACUS 2. kl På matematikkens vej - Elevbog B
Af Elisabeth Tang
Forlaget skriver: Forlaget MATEMATIK har valgt at revidere deres prisbelønnede system ABACUS. Første reviderede udgave henvender sig til 2. klasse. Systemet består herefter af to Elevbøger, to Tavlebøger og en Lærervejledning. ABACUS På matematikkens vej, Elevbog, Tavlebog og Lærervejledning. Systemet har fokus på de matematiske kompetencer. Der er masser af ideer til en aktivitetspræget, undersøgende og virkelighedsnær undervisning. Dette medfører en naturlig differentiering i undervisningen. Elevbøgerne indeholder opgaver, som opøver hensigtsmæssig brug af regnestrategier og faglige begreber. Siderne i elevbøgerne er enkle og overskuelige. Bøgerne benytter sig af fotos og virkelighedsnære tegninger, der viser eleverne, at matematikken findes i deres egne omgivelser. Den sproglige dimension vægtes højt. Dette understøttes yderligere af Tavlebogen, der ud over alle siderne i Elevbog A og B, indeholder ekstra samtalesider. Her opøves elevernes brug af det matematiske sprog på baggrund af deres hverdagssprog og -erfaringer. Lærerens arbejde med åbne opgaver og problemstillinger understøttes af lærervejledningen. Revideringen af systemet har gjort dette arbejde lettere med konkrete eksempler på aktiviteter, der hænger sammen med arbejdet i Elevbog A og B. I Lærervejledningen er der eksempler på spørgsmål til Samtalesiderne, der giver det bedst mulige udbytte af den dialogiske samtale i klassen om det faglige emne. Udover de i forvejen mange bilag i Lærervejledningen indeholder den nu også sider, der kan anvendes til ekstra træning til de elever, der har brug for gentagelse eller ekstra udfordringer.
NY ABACUS 2. kl På matematikkens vej - Elevbog B
1. klasse
Af Elisabeth Tang
Forlaget skriver: Forlaget MATEMATIK har valgt at revidere deres prisbelønnede system ABACUS. Første reviderede udgave henvender sig til 2. klasse. Systemet består herefter af to Elevbøger, to Tavlebøger og en Lærervejledning. ABACUS På matematikkens vej, Elevbog, Tavlebog og Lærervejledning. Systemet har fokus på de matematiske kompetencer. Der er masser af ideer til en aktivitetspræget, undersøgende og virkelighedsnær undervisning. Dette medfører en naturlig differentiering i undervisningen. Elevbøgerne indeholder opgaver, som opøver hensigtsmæssig brug af regnestrategier og faglige begreber. Siderne i elevbøgerne er enkle og overskuelige. Bøgerne benytter sig af fotos og virkelighedsnære tegninger, der viser eleverne, at matematikken findes i deres egne omgivelser. Den sproglige dimension vægtes højt. Dette understøttes yderligere af Tavlebogen, der ud over alle siderne i Elevbog A og B, indeholder ekstra samtalesider. Her opøves elevernes brug af det matematiske sprog på baggrund af deres hverdagssprog og -erfaringer. Lærerens arbejde med åbne opgaver og problemstillinger understøttes af lærervejledningen. Revideringen af systemet har gjort dette arbejde lettere med konkrete eksempler på aktiviteter, der hænger sammen med arbejdet i Elevbog A og B. I Lærervejledningen er der eksempler på spørgsmål til Samtalesiderne, der giver det bedst mulige udbytte af den dialogiske samtale i klassen om det faglige emne. Udover de i forvejen mange bilag i Lærervejledningen indeholder den nu også sider, der kan anvendes til ekstra træning til de elever, der har brug for gentagelse eller ekstra udfordringer.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetForfatter
Connie Nielsen
Elisabeth Tang
Elisabeth Tang
Redaktør
Gert B. Nielsen
Marikka Andreasen
Marikka Andreasen
Udgiver
FORLAGET MATEMATIK ApS
Udgivelsesår
2024
Faustnummer
CFUMAT1139687
ISBN-nummer
978-87-93975-75-0
Materialetype
Bog