Tilbage
VÆRKTØJER TIL KLASSELEDELSE
Hjernepauser
Af Søs Rask Andresen
Forlaget skriver: En hjernepause er en aktivitet på typisk 1-5 minutter, hvor eleverne gennem bevægelse, koncentration og koordination genererer ny energi, opmærksomhed og fokus i undervisningen. Udgivet i serien VÆRKTØJER TIL KLASSELEDELSE.Hjernepauser giver mere reel læringstid og bidrager til øget trivsel i klassen. De er et nemt og effektivt virkemiddel, der på kort tid og med en relativ lille indsats kan gøre en stor forskel, som del af din klasseledelse.En hjernepause er en aktivitet på typisk 1-5 minutter, hvor eleverne gennem bevægelse, koncentration og koordination genererer ny energi, opmærksomhed og fokus i undervisningen. Den største effekt opnås ved krydsmodal perception, hvor højre og venstre kropsdel koordineres.Gennem bogen får duindsigt i, hvorfor hjernepauser virkerviden om hjernens opbygning og sammenhæng mellem bevægelse,hjerneprocesser og læringteknikker og værktøjer til at anvende hjernepauser og skabe glidendeovergange til læringsaktiviteterne84 hjernepauser til brug i undervisninget refleksionsrum i forhold til din egen praksisHjernepauser Aktiviteter der booster læring er til lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Værktøjerne og hjernepauserne kan dog bruges i alle typer af undervisning og vil have lige så stor effekt på kurser for voksne og på videregående uddannelser.
Hjernepauser
Af Søs Rask Andresen
Forlaget skriver: En hjernepause er en aktivitet på typisk 1-5 minutter, hvor eleverne gennem bevægelse, koncentration og koordination genererer ny energi, opmærksomhed og fokus i undervisningen. Udgivet i serien VÆRKTØJER TIL KLASSELEDELSE.Hjernepauser giver mere reel læringstid og bidrager til øget trivsel i klassen. De er et nemt og effektivt virkemiddel, der på kort tid og med en relativ lille indsats kan gøre en stor forskel, som del af din klasseledelse.En hjernepause er en aktivitet på typisk 1-5 minutter, hvor eleverne gennem bevægelse, koncentration og koordination genererer ny energi, opmærksomhed og fokus i undervisningen. Den største effekt opnås ved krydsmodal perception, hvor højre og venstre kropsdel koordineres.Gennem bogen får duindsigt i, hvorfor hjernepauser virkerviden om hjernens opbygning og sammenhæng mellem bevægelse,hjerneprocesser og læringteknikker og værktøjer til at anvende hjernepauser og skabe glidendeovergange til læringsaktiviteterne84 hjernepauser til brug i undervisninget refleksionsrum i forhold til din egen praksisHjernepauser Aktiviteter der booster læring er til lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Værktøjerne og hjernepauserne kan dog bruges i alle typer af undervisning og vil have lige så stor effekt på kurser for voksne og på videregående uddannelser.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetForfatter
Nanna Paarup
Søs Rask Andresen
Søs Rask Andresen
Udgiver
Dansk Psykologisk Forlag Aps
Udgivelsesår
2015
Faustnummer
CFUMAT1139852
ISBN-nummer
9788771580785
Materialetype
Bog