Tilbage
Globalisering (1)
En åben verden
DR2
Programmet ser på betydningen af brands, kommunikation og information i den nye globale økonomi, men også på den rent materielle produktion. Din Ipod er designet i Californien, men sat sammen af underbetalte arbejdere i Kina og musikken kommer måske fra Sverige. Verden er blevet lille, men det er ikke alle, der har glæde af det, og fx i Indien skaber globaliseringen helt nye muligheder for mange mennesker og sender andre ud i fortabelsen. Er det neokolonialisme eller vil velstanden sive ned til de fattige i kraft af nye jobmuligheder fx i fabrikker eller servicering af de nye, velhavende mellemklasser?
En åben verden
7.-10. klasse
Ungdomsuddannelser
DR2
Programmet ser på betydningen af brands, kommunikation og information i den nye globale økonomi, men også på den rent materielle produktion. Din Ipod er designet i Californien, men sat sammen af underbetalte arbejdere i Kina og musikken kommer måske fra Sverige. Verden er blevet lille, men det er ikke alle, der har glæde af det, og fx i Indien skaber globaliseringen helt nye muligheder for mange mennesker og sender andre ud i fortabelsen. Er det neokolonialisme eller vil velstanden sive ned til de fattige i kraft af nye jobmuligheder fx i fabrikker eller servicering af de nye, velhavende mellemklasser?
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetBidragsyder
Henrik Arnstad
Udgiver
DR2
Udgivelsesår
2007
Faustnummer
TV0000001446
Fysisk beskrivelse
TV-optagelse, 29 min
Sprog
Dansk, Engelsk, Svensk
Undertekster
Dansk
Materialetype
TV-udsendelse
Spilletid
29 min..
TV-dato
30. jul. 2007 kl. 16.00
Målgruppe
Fra 7. klasse, for ungdomsuddannelser