Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet SpareXperimentet ( 5 )
TVOptagelse
SpareXperimentet ( 5 )
smager en gulerod fra MacDonald's bedre end andre gulerødder?
7.-10. klasse Ungdomsuddannelser Voksenuddannelser

DR1

Dansk forbrugermagasin i 6 afsnit. I SpareXperimentet undersøger vi om tre helt almindelige danske familier på ni måneder kan spare tusindvis af kroner i deres husholdningsbudget - blot ved at lægge deres forbrugsvaner om? Selvom børn ikke tjener penge selv, har de stor indflydelse på forældrenes forbrug. Så meget, at virksomheder i stor stil er begyndt at markedsføre deres produkter til børn. Se med når vært, Mark Stokholm, tester hvor mange firmalogoer en børnehaveklasse kan genkende og ser, om børnene kan smage forskel på almindelige gulerødder og gulerødder fra McDonald's. Hele 28 ud af 37 børn synes, at gulerødderne fra McDonald's smager bedst, så de er lidt betuttede, da Mark indrømmer, at han har snydt lidt: Alle gulerødderne kom fra McDonald's, men børnenes positive forventninger til McDonald's har åbenbart farvet deres stemmeafgivning markant. Samtidig finder familien fra Vesterbro nye måder at spare penge på mad og stadig købe økologisk. Og i Virum tester forældrene, hvordan familiens teenagere kan motiveres til at spare, når de får ansvaret for hele familiens madindkøb.


"SpareXperimentet ( 5 )" er en del af

Serie
SpareXperimentet

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Tilrettelægger
Gitte Hasseltoft Hansen
Sean Gornstein
Vært
Christina Falkberg
Mark Stokholm
Udgiver
DR1
Udgivelsesår
2014
Faustnummer
TV0000030852
Fysisk beskrivelse
TV-optagelse, 44 min
Sprog
Dansk
Materialetype
TV-udsendelse
Spilletid
44 min..
TV-dato
23. sep. 2014 kl. 20.45