Tilbage
Reklamer til tiden (3)
Fra patriark til papfar
DR2
Dansk dokumentarserie i 8 afsnit. Stærke og kloge mænd, kønne og flittige husmødre, artige og tavse børn. Sådan skildres den danske familie i et hav af gamle reklamefilm. Billedet ændres først i 1970'erne. Pludselig optræder Lisbet Dahl som udearbejdende kvinde i en slik-reklame, og mændene dukker op ved kødgryderne. Reklamefilmene er helt unikke vidnesbyrd om skiftende tider. De reklamerer ikke kun for et bestemt produkt, men også for nogle idealer om, hvordan vi skal opføre os. I dag griner vi af de gamle rengørings-reklamer skræddersyet til den hjemmegående kvinde, men for vores bedstemødre repræsenterede de drømmen om det perfekte liv.
Fra patriark til papfar
9.-10. klasse
Ungdomsuddannelser
Voksenuddannelser
DR2
Dansk dokumentarserie i 8 afsnit. Stærke og kloge mænd, kønne og flittige husmødre, artige og tavse børn. Sådan skildres den danske familie i et hav af gamle reklamefilm. Billedet ændres først i 1970'erne. Pludselig optræder Lisbet Dahl som udearbejdende kvinde i en slik-reklame, og mændene dukker op ved kødgryderne. Reklamefilmene er helt unikke vidnesbyrd om skiftende tider. De reklamerer ikke kun for et bestemt produkt, men også for nogle idealer om, hvordan vi skal opføre os. I dag griner vi af de gamle rengørings-reklamer skræddersyet til den hjemmegående kvinde, men for vores bedstemødre repræsenterede de drømmen om det perfekte liv.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet-
Dansk
-
Historie
-
Historiebrug
-
Kronologi og sammenhæng
-
-
Ungdomsuddannelser
-
Faglige områder
-
Vært
Liv Thomsen
Udgiver
DR2
Udgivelsesår
2020
Faustnummer
TV0000120653
Fysisk beskrivelse
TV-optagelse, 39 min
Sprog
Dansk
Undertekster
Dansk
Materialetype
TV-udsendelse
Spilletid
39 min..
TV-dato
31. maj 2020 kl. 16.55