Historie
Historiebrug
Historisk bevidsthed
Historieskabende
Historie
Historiebrug
Historiske scenarier
Historie
Kildearbejde
Kildeanalyse

UdlånsafdelingenFindes ikke i informationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  2. til 9. klasse Materialesæt 
Huskeseddel:
Emma




Skolen i gamle dage

Indholdsbeskrivelse:
Boksen indeholder materialer, der kan bruges i forbindelse med et tema/emneforløb i skolen om. " Skolen i gamle dage ".


Pædagogisk note:

Lasse Hollbaum Vinther
Materialet er en sammensat materialekasse med genstande i relation til emnet "skolen i gamle dage" bla. tavler, blækhus og pen og en kugleramme. Det kan anvendes som ekstra materiale til et forløb vedr. skolehistorie, og vil på en spændende måde understøtte elevernes forståelse af dem selv som historiske- bevidste og skabende.
Materialet findes relevant at anvende under kompetenceområderne "historiebrug" og "kildearbejde", da man vil kunne arbejde med skolen i fortiden, nutiden og elevernes bud på skolegang i fremtiden. Derudover kan man lade eleverne analysere genstandene og deres betydning for skolehistorie.
Materialet kan anvendes i 2.-9. klasse, da det kan differentieres til de forskellige klassetrin og man kan anvende anden materiale tilpasset klassetrinnet - under supplerende materiale er der givet bud på anden relevant materiale.
De fleste af materialerne i kassen er der flere eksemplarer af, eleverne vil derfor enten kunne få en hver eller dele med en sidemakker. Det giver læreren andre muligheder for anvendelse, og giver eleverne mulighed for at få det i egne hænder. De materialer der findes en af, kan man f.eks. anvende til rollespil på klassen eller som genstande til en bevægelsesaktivitet vedr. emnet.

Fysisk beskrivelse:
  • 2 Kasser

Sprog:
  • Dansk

Klassetrin:
2. til 9. klasse.

Anvendelsesklausul:
  • Udlånsmaterialer
    • Der kan bookes ubegrænset mange eksemplarer af materialet.
    • Materialet kan lånes i 20 arbejdsdage.
Antal i afdelinger:
  • 1 stk. i udlånsafdelingen. Kan bookes enkeltvis.
Faust nr.: 9 002 830 4
DK5:
Pædagogisk note: Nanna Lykke Madsen





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...