Dansk
Fortolkning
Andre æstetiske tekster/multimodale
Reklamer

UdlånsafdelingenFindes ikke i informationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  8. til 10. klasse Ungdomsuddannelser Voksenuddannelser Virtuelt materialesæt 
Huskeseddel:
Emma




20 tv-reklamer fra 2020

Indholdsbeskrivelse:
De 20 tv-reklamer er optaget fra TV3 i februar 2020.


Pædagogisk note:

Trine Ferdinand
Start med en fælles analyse af en af tv-reklamerne. Udvælg i fælleskab nogle relevante analysepunkter fra Indidansk.dk/reklamefilm.
Eleverne kan herefter i mindre grupper få en tv-reklame hver, som de skal undersøge og fremlægge for klassen. De skal udvælge nogle få analysepunkter fra websiden Indidansk.dk (se link under Supplerende materialer), som de mener er mest relevante for lige netop deres reklame. De skal omkring budskab og målgruppe i deres fortolkning - og perspektivering.
De kan tage screenshoots af det i reklamen, som underbygger deres pointer. Lad dem lave en online præsentation med analysepunkter og screenshots, som de kan fremlægge og fortælle ud fra.
Man kan også lade hver gruppe lave en synops, ligesom den de skal lave til den mundtlige afgangsprøve, og så lade dem fremlægge for klassen ud fra den i 10 min. Undlad at bruge nogle af tv-reklamerne, så eleverne kan vælge dem til prøven.
Man kan finde yderlige inspiration til arbejdet med tv-reklamer i vejledningerne til tidligere års tv-reklame-sæt, som er linket til under Sammenhæng.
NB Når du booker disse reklamer, skal du lægge dem i Kurv og booke dem enkeltvis herfra. Klik på kurven med plusset, og vælg herefter kurven øverst, hvor du så booker dem.

Form og genre:
TV-reklamer

Fysisk beskrivelse:
  • TV-optagelse

Klassetrin:
8. til 10. klasse.
Ungdomsuddannelser, Voksenuddannelser

Udgiver: CFU Danmark
Udgivelsesår: 2020
ID nr.: TV0000119686
TV Dato: 27-02-2020
DK5:
Pædagogisk note: Trine Ferdinand
Redaktør: Christian Houmøller





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...