Af Ayoe Quist Henkel
Om at blive en god litteraturlæser gennem samtaler undervejs i læseprocessen, og med metoder til tekstanalyse og -fortolkning af noveller, digte og romaner.
Materialet indeholder
Ikke min dag / af Helle HelleAt gøre sit bedste slår ingen mand af hesten / af Jesper Wung-Sung
Pax / af Sanne Munk Jensen
Sirene (uddrag) / af Lene Kaaberbøl, Aura Dionne, Aske Futtrup, Henrik Olsen og Uffe Wagner
Ground Zero / af Lone Hørslev
Nat i Berlin / af Tom Kristensen
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetMaterialet anvender CL-inspirede arbejdsmetoder i litteraturarbejdet.
I serien findes materialet beregnet for 6. - 7. klassetrin.

Forlaget skriver: Med Sammen om AT LÆSE LITTERATUR får både elever og lærere struktur på litteraturarbejdet.. Bogen indeholder undervisningsforløb med konkrete bud på, hvordan litteraturarbejdet i de ældste klasser kan udvikles, så eleverne bliver kompetente og engagerede litteraturlæsere.
Eleverne arbejder i dybden med tekster i forskelige genrer af Helle Helle, Jesper Wung-Sung, Sanne Munk Jensen, Lone Hørslev, Lene Kaaberbøl og Tom Kristensen.
I undervisningsforløbene kommer eleverne til at arbejde med nye måder at åbne tekster på, de lærer også nye måder at gå tæt på teksterne , og de endelig ærer nye måder at fortolke tekster på.
Materialet er skrevet af Ayoe Quist Henkel, der inddrager udviklingsarbejde med afsæt i teorier og forskningsbaseret viden om litteraturpædagogik, mundtlighedspædagogik og de samarbejdsorienterede tilgange til læring.
-
Dansk
-
Fortolkning
-
Kommunikation
-
Helle Helle
Jesper Wung-Sung
Lone Hørslev
Sanne Munk Jensen
Tom Kristensen
- Gå til Hertil hører procesark
- Hertil hører: Sammen om at læse litteratur - lærerens ressourcebog
- Hertil hører: Sammen om at læse litteratur - mine processark