Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Ozobot EVO
0.-7. klasse

Ozobot&Evollve

Med Ozobot EVO kan du lave dine egne baner ved hjælp af farver. Du kan downloade de forskellige apps til at udforske brugen af Ozobot. Du kan programmere Ozobot til at bevæge sig, spille og danse gennem intuitive farvekodemønstre. Alle farvemønstre er forbundet med specifikke bevægelser, som Ozobot forstår og udfører. Disse mønstre er OzoCodes, som er en del af Ozobots farverige sprog. Man kan hente koder, lektioner samt andre ideer hvis man ser under Supplerende materialer.


Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet

Ozobot Evo er en oplagt ressource til arbejdet med STEAM og teknologiforståelse i skolen på tværs af fag og årgange. Den lille Ozobot egner sig dog bedst til indskolingen og mellemtrinnet, hvor et sæt med 18 stk. er nok til at sætte hele klassen i gang med at kode.
Ozobot Evo kan kodes analogt gennem farvekoder tegnet på papir, som robotten læser og genkender. I sættet medfølger beskrivelser af disse farvekodemønstre. Det er også muligt at kode Ozobot Evo digitalt ved at bruge programmet Ozoblockly på PC eller ved at hente Ozobottens apps i Appstore og Google Play.
Brugen af Ozobot Evo kan indtænkes i mange forskellige fag og tværfaglige sammenhænge. I danskfaget er den oplagt at anvende til at visualisere kompositioner og spændingskurver samt indgå i forskellige narrative sammenhænge, hvilket også kan overføres til de andre sprogfag. I matematik og naturfag kan der blandt andet sættes fokus på algoritmisk tænkning, problemløsning og modellering.

MitCFU logo
MitCFU
Dansk: 3., 4., 5., 6. .kl.
Hent PDF
Engelsk og tværfagligt: 3., 4.kl.
Hent PDF
CFU vejledning
Christina Hellensberg
Karin Dyrendom
Sara Sejrskild Rejsenhus
Pædagogisk note
Mette Lynnerup
Udgiver
Ozobot&Evollve
Udgivelsesår
2020
Faustnummer
9 003 302 5
Sprog
Engelsk