Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Serie
Smart start

Forlaget skriver: Bogstaveligt talt: En god skolestart handler om børnenes toårige rejse fra det sidste år i dagtilbuddet til slutningen af 1. klasse. For at den lange rejse skal lykkes, skal der på en og samme tid være fokus på både de fysiske og organisatoriske rammer og på børns indstilling til socialt samspil og læring.Med afsæt i forskning på området sættes fokus på, hvordan disse to vigtige år af barnets liv kan tilrettelægges. Løsningen er der ikke, for den må og skal være lokalt forankret. Men viden fra forskning og erfaringer fra praksis er samlet, og kogt sammen til en helhed, som måske kan inspirere til udvikling af en ny overgangspraksis.Det giver nemlig ingen mening at fastholde et paradigme for begynderundervisning i skriftsproget, som stadig efterlader alt for mange børn med læse- og skrivevanskeligheder. Dét skylder vi de kommende generationer af skønne, kreative, snakkende, videbegærlige og energiske 5-7-årige med tro på livet, mulighederne og sig selv!
Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet


Bogstaveligt talt: En god skolestart
Lis Pøhler

Dagens drama - skab trivsel i indskolingen
Anna Ross Agner

Guided reading i indskolingen

Mærk sproget
Jørgen Frost

Stationsundervisning - differentiering og involvering
Louise Duus Skovbjerg

Stilladseret skrivning i indskolingen

Stilladseret skrivning i indskolingen
Gustaf B. Tollaksen

Stilladseret skrivning i indskolingen - e-bog
Gustaf B. Tollaksen

To lærere - mange muligheder. Udnyt potentialet Udnyt potentialet i samarbejdet om læse- og skriveundervisningen
Aslaug Fodstad Gourvennec

Udgiver
Forlaget Pøhler
Faustnummer
CFUSERIE_Smart_start