Tilbage
Serie
Sprog, udvikling og læring
Forlaget skriver: I danske dagtilbud er det blevet en obligatorisk opgave at introducere børn til skrift, hvor det førhen kun har været anset som en sag for skolen. Det er veldokumenteret, at helt små børn bruger skrift som en del af deres leg og dagligdag. Derfor er det naturligt, at børnene lærer om skrift og udvikler sig som skrivere i dagtilbuddene.Denne bog er praksisrettet og handler om, hvordan man som pædagogisk personale i vuggestue eller børnehave kan stille skarpt på de potentialer for læring, der ligger i børns interaktioner med skrift i dagtilbuddets hverdag. Bogen giver et teoretisk og praktisk fundament til at understøtte og facilitere børns uformelle og spontane skriftaktiviteter, så læringspotentialet i disse situationer udnyttes og optimeres. Desuden rummer den værktøjer og konkrete forslag til indretning af gode literacymiljøer, der er brugbare i arbejdet med børns tegnbrug.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetUdgiver
Dafolo Forlag
Faustnummer
CFUSERIE_Sprog,_udvikling_og_læring