Af Conni Camille Isgaard
Læsebog til den første læseundervisning med differentierede lydrette tekster og et lydbilled-alfabet.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Forlaget skriver: OM SYSTEMET:
Læs sammen er et system til den første læseundervisning. Systemet bygger på en balanceret læsepædagogik med fokus på afkodningsstrategier, læseforståelsesstrategier, skrivning og sproglig bevidsthed.
Læs sammen inkluderer alle børn med differentierede, lydrette tekster og et lydbilled-alfabet. Der lægges op til en mangfoldighed af kreativitet, værkstedsundervisning, musik og bevægelse og systemet viser nye veje til forældreinddragelse.
Systemet er tænkt til den første læsning i 0. og 1. klasse. Materialet kan dog med fordel også anvendes som opfølgning på Sprogvurdering, i modtagerklasser og til elever med risiko for dysleksi samt sprog- og læseløfthold.
Systemet består af læsebog, arbejdsbog, lærervejledning med adgang til ca. 100 kopiark (spil, aktiviteter m.m.)og videoer med musik-bevægelsessange med alfabetet og håndfonemer.
LÆSEBOGEN består af en levende historie med handling og persongalleri, der er bygget op omkring alfabetet. Systemet vægter sproglig opmærksomhed og ordforråd og læsebogen gør brug af lydrette tekster. Det hele understøttes af sjove og spændende illustrationer, så alle begynderlæsningens faser bliver sikret systematisk.
Læsebogen indeholder både voksen- og elevtekster. Alle elevteksterne er differentierede på tre niveauer. På denne måde tilgodeses både de svage og stærke læsere. Læs sammen giver begynderlæserne særlig gode muligheder for at læse sammen med 'stærke læsere' (søskende, venskabsklasser eller forældre).
Systemet giver eleverne en grundig bogstavgennemgang og arbejder med deres forståelse for lyd, ord og sprogets opbygning.
Se uddrag af læsebogen på dpf.dk.
- Hertil findes supplerende materiale på forlagets hjemmeside