Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Serie
Didaktiske studier

Forlaget skriver: Projektorienteret undervisning er en oplagt metode, når elever skal undersøge verden. Men det er en krævende undervisningsform både for lærere og elever, ikke mindst i det digitale klasserum. Digitale teknologier kan understøtte elevernes selvstændige undersøgelser, samarbejde og kreative produktion men de kan også forstyrre og komplicere læreprocessen, især for usikre elever.I Digital projektdidaktik analyserer en række didaktiske forskere, hvordan lærere kan rammesætte projektforløb med it, så alle elever bliver passende udfordret. De ser også på, hvordan skoler kan understøtte en fælles udvikling af en inkluderende digital projektdidaktik. Bogen er blevet til på baggrund af et omfattende udviklings- og forskningsprojekt på otte frie grundskoler og tilbyder en ny forståelse af projektarbejde med få, men centrale projektkompetencer, hvor it er didaktisk integreret.
Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet


Digital projektdidaktik
Stinus Storm Mikkelsen

Fagpædagogik i et kulturformsperspektiv
Vibeke Hetmar

Hvad er scenarie didaktik?

Håndbog i Scenariedidaktik

Innovativ undervisning med IT. Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg II

Læremidlernes danskfag
Christina Matthiesen

Skoleudvikling med IT. Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I

Tværfaglighed og fagligt samspil
Peter Hobel

Udgiver
AARHUS UNIVERSITETSFORLAG A/S
Faustnummer
CFUSERIE_Didaktiske_studier