Tilbage
Serie
Ind i biologien
Forlaget skriver: Darwins evolutionsteori
Mange børn og unge gør sig forestillinger om Jordens tilblivelse, om livets udvikling og om arvelighed. Når man er vokset op med Kiplings 'Hvordan elefanten fik sin lange snabel', er det nemt at forestille sig, at erhvervede egenskaber kan nedarves. For at give eleverne et klart billede af, hvordan livet har udviklet sig siden Jordens tilblivelse, tager bogen udgangspunkt i Darwins evolutionsteori.
Læreren må kende elevernes for-forståelse
For at sikre progression i elevernes læring, er det vigtigt, at undervisningen bygger videre på elevernes forkundskaber. Derfor må læreren kende elevernes for-forståelse. Det første opslag i bogen er tænkt som et oplæg hertil. Eleverne skal skriftligt gør rede for, hvilke umiddelbare forestillinger de gør sig. Hovedspørgsmålet er: ¿Hvordan er det egentlig gået til, at der er så mange forskellige slags dyr på Jorden?¿
Vigtige begreber
Med fokus på begreberne tilpasning, variation og naturlig udvælgelse får eleverne en klar forståelse for dyrelivets udvikling.
Indhold
¿ Hvordan er det gået til?
¿ Tid
¿ Dinosaurerne havde succes i 160.000.000 år
¿ Dyrene er tilpasset til deres levevilkår
¿ En berømt naturforsker
¿ Alle dyr tilhører en bestemt art
¿ Tilpasning
¿ Udviklingstræk hos hvirveldyrene
¿ Menneskets udvikling
¿ Den bedst egnede overlever
¿ Bogens ide
Evolution henvender sig til elever i 6. klasse i natur/teknik. Bogen kan også med fordel anvendes sammen med grundbøgerne til Ind i biologien 7. og 8. klasse.
Mange børn og unge gør sig forestillinger om Jordens tilblivelse, om livets udvikling og om arvelighed. Når man er vokset op med Kiplings 'Hvordan elefanten fik sin lange snabel', er det nemt at forestille sig, at erhvervede egenskaber kan nedarves. For at give eleverne et klart billede af, hvordan livet har udviklet sig siden Jordens tilblivelse, tager bogen udgangspunkt i Darwins evolutionsteori.
Læreren må kende elevernes for-forståelse
For at sikre progression i elevernes læring, er det vigtigt, at undervisningen bygger videre på elevernes forkundskaber. Derfor må læreren kende elevernes for-forståelse. Det første opslag i bogen er tænkt som et oplæg hertil. Eleverne skal skriftligt gør rede for, hvilke umiddelbare forestillinger de gør sig. Hovedspørgsmålet er: ¿Hvordan er det egentlig gået til, at der er så mange forskellige slags dyr på Jorden?¿
Vigtige begreber
Med fokus på begreberne tilpasning, variation og naturlig udvælgelse får eleverne en klar forståelse for dyrelivets udvikling.
Indhold
¿ Hvordan er det gået til?
¿ Tid
¿ Dinosaurerne havde succes i 160.000.000 år
¿ Dyrene er tilpasset til deres levevilkår
¿ En berømt naturforsker
¿ Alle dyr tilhører en bestemt art
¿ Tilpasning
¿ Udviklingstræk hos hvirveldyrene
¿ Menneskets udvikling
¿ Den bedst egnede overlever
¿ Bogens ide
Evolution henvender sig til elever i 6. klasse i natur/teknik. Bogen kan også med fordel anvendes sammen med grundbøgerne til Ind i biologien 7. og 8. klasse.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetUdgiver
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S
Faustnummer
CFUSERIE_Ind_i_biologien