Tilbage
Serie
Læring i dagtilbud
Forlaget skriver: Aktionslæring er en metode, der kan bidrage til at understøtte pædagogisk udvikling rettet mod børnenes hverdagsliv og medarbejdernes faglighed. Samtidig kan aktionslæring være med til at sikre, at den pædagogiske udvikling baseres på viden og målformuleringer og bliver omsat til konkret praksis i hverdagen.Denne bog er en praktisk og overskuelig hjælp til institutioner, der arbejder med aktionslæring. I bogen præsenteres den didaktiske aktionslæringsmodel, og modellens ni arbejdspunkter gennemgås.Bogen henvender sig til ledere og medarbejdere i børnehaver og vuggestuer, 0-6-årsinstitutioner, fritidsinstitutioner, klubber, dagplejere og studerende ved grund-, efter- og videreuddannelser på dagtilbudsområdet.Om forfatterneSuzanne Krogh er cand.psych. med speciale i børn og unges udvikling og lektor i pædagogik. Hun er privat konsulent, foredragsholder, underviser, familierådgiver og ledelsescoach. Søren Smidt er cand.psych., ph.d., chefkonsulent og forsker i Didaktik og læringsrum, UCC. Han er forfatter til en række artikler og bøger om pædagogik, børn, barndom og institutionalisering. Begge forfattere har ledet og deltaget i en lang række forsknings- og udviklingsprojekter samt aktionslæringsforløb inden for det pædagogiske felt.Se indholdsfortegnelse og forord til bogenOm serienLæring er for alvor kommet på dagsordenen i den pædagogiske praksis på 0-6-årsområdet. Serien "Læring i dagtilbud" sætter fokus på, hvordan det pædagogiske personale kan tilrettelægge gode betingelser for børns udvikling og læring, hvorved de kan styrke og lægge grunden for børnenes nysgerrighed og glæde ved at lære.Seriens målgruppe er pædagogisk personale og ledere i daginstitutioner, men også studerende og undervisere på pædagoguddannelsen samt dagplejere og pædagogiske konsulenter kan have glæde af at læse med.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetBarnets digitale læringsrum - godt i gang med digitale medier i dagtilbuddets pædagogiske praksis
Lars Friis Petersen
Barnets digitale læringsrum - godt i gang med digitale medier i dagtilbuddets pædagogiske praksis E-bog
Lars Friis Petersen
Digitale børnefællesskaber - leg og læring med digitale medier i vuggestue og børnehave
Marlene Vorborg Andersen
Digitale børnefællesskaber Leg og læring med digitale medier i vuggestue og børnehave E-bog
Marlene Vorborg Andersen
Digitale medier i forældrehøjde - en forældreguide til det gode digitale samvær med børn i 0-6-årsalderen
Lars Friis Petersen
Farvekodesystemet - et konkret redskab til arbejdet med de pædagogiske læreplaner i dagpleje, vuggestue og børnehave
Dorthe Filtenborg Sørensen
Inkluderende fællesskaber - Pædagogiske kompetencer i vuggestue og børnehave
Dorthe Andersen Thomsen
Inkluderende fællesskaber - Pædagogiske kompetencer i vuggestue og børnehave E-bog
Dorthe Andersen Thomsen
Inklusion når det lykkes - fortællinger fra vuggestue, dagpleje og børnehave om det gode børneliv for alle
Bo Clausen Sørensen
Inklusion når det lykkes - fortællinger fra vuggestue, dagpleje og børnehave om det gode børneliv for alle E-bog
Bo Clausen Sørensen
Inklusion så det batter - Fællesskaber i vuggestue, børnehave og SFO E-bog
Bo Clausen,Karen Sørensen
Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksis - synlig Læring og kvalitetsudvikling i dagtilbud
Stine Elverkilde
Liv og læring i vuggestuen - målrettet pædagogisk praksis med 0-3-årige børn E-bog
Stig Broström, Nielsen
Nærværsøvelser med børn - 30 øvelser der fremmer empati og selvomsorg (inkl. musik-cd og hjemmeside)
Ulla Lau Hyldgård
Udgiver
Dafolo Forlag
Faustnummer
CFUSERIE_Læring_i_dagtilbud